عدم جذابیت پارکینگ های حاشیه ای برای سرمایه گذاران

گروه اجتماعی، اقبال شاکری در گفتگو باافکارنیوزدر خصوص کمبود پارکینگ در تهران گفت: شهرداری تا جایی که امکان دارد تصدی گری خود را کم کند و بخش خصوصی را در خیلی از خدمات شهری به کار گیرد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با اشاره به اینکه به علت عدم جذابیت پارکینگ های حاشیه ای در حال حاضر برای سرمایه گذاران توسعه اینها هنوزبه حد کافی رخ نداده است افزود: پارکینگ ها با چند مشخصه شناخته می شوند یکی مکانیزه و دیگری مسطح و غیر مسطح درون محدوده طرح ترافیک و خارج از محدوده، در درون محدوده طرح ترافیک نیاز بسیار شدید به پارکینگ داریم.

وی اظهار داشت: اگر این پارکینک ها افزایش یابد شاید استفاده از خدمات زمان های حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند و مردم تا آخرین نقطه با خودرو شخصی نروند، خودروها را پارک کنند و از مترو، اتوبوس و تاکسی های گردشی استفاده کنند.

این نماینده مردم در شورای شهر تهران عنوان کرد: ما باید کاری کنیم که خدمات برای بخش خصصی جذاب باشد یعنی بازده سرمایه خوبی داشته باشد البته ما علی رغم اینکه تعرفه ها را امسال اصلاح کردیم اما به نظر هنوز جذابیت لازم را برای بخش خصوصی ندارد.

شاکری با عنوان اینکه در حال حاضر جذابیت پارکینک های حاشیه ای و کنار خیابانی برای بخش خصوصی بیشتر است بیان کرد: در این خصوص مراجعه زیاد داریم، افراد زیادی به ما مراجعه کردند تکنولوژی خود را ارائه دادند حاضر شدند سرمایه گذاری کنند و به نظر می آید مدیریت آنها برای بخش خصوصی بیشتر است
وی خاطرنشان کرد: باید با کسانی که در مجتمع های مسکونی و تجاری پارکینگ ها را تجاری یا مسکونی می کنند و تخلف می کنند، باید با آنها قاطعانه برخورد شود چون برای آنها سود زیادی دارد که باید شهرداری و شهربان با آنها برخورد کنند البته برخورد کردن با این گونه موارد بسیار راحت تر از برخورد با تخلفات در ساخت و سازها است.