جیره بندی آب در تهران از نیمه اسفند

به گزارش افکارنیوز، «رضا پوررجب» روز چهارشنبه در نشست مشترک با بخشدار، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای «قلعه نو» اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های کارشناسی و منسجم، توسعه آب پایدار برای شهرهای بزرگ در برنامه های وزارت نیرو گنجانده شده است.

وی با اشاره به کیفیت بالای آب های سطحی افزود: باید از آب های سطحی برای استفاده مردم کمک بگیریم زیرا این آب از لحاظ کیفیت بهترین نوع آب است.

پوررجب تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، آب مصرفی استان تهران را بایستی سدهای اطراف تامین کنند تا دچار مشکل نشویم زیرا سدهایی که هم اکنون مورد استفاده است دیگر آب لازم را ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران در خصوص مشکلات روستاها در این زمینه، گفت: عمده مشکل ما در روستاها قدیمی بودن سیستم آب و فاضلاب است زیرا این زیرساخت ها دیگر جوابگوی حال و آینده ما نخواهد بود و طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر است در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل آب استان تهران و منطقه قلعه نو حل شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که مجبور به جیره بندی آب شویم، زمان قطعی آب را به شب موکول می کنیم تا مردم در زمان بیداری و روز با مشکل قطعی آب مواجه نشوند.

پورجب خاطرنشان کرد: به منظور رفع مشکل آب در بخش قلعه نو و مجتمع آب و فاضلاب «شهید تهرانی» ۱۳ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران خاطرنشان کرد: همچنین در مورد انشعابات غیر مجاز در استان تهران باید هرچه سریعتر اقدام شود و در این خصوص برنامه ریزی های جدی صورت گرفته و دهیاران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا باید ما را یاری کنند.

بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری با جمعیتی بالغ بر۴۰ هزار نفر در ۲۰ کیلومتری جنوب شهرستان ری و در مسیر جاده ورامین قرار دارد.