شهرداران کلانشهرها موظف به ورود به حوزه «سلامت اجتماعی» شدند

در بيانيه پاياني اجلاس كلانشهرهاي ايران تمام شهرداران مكلف به ورود به حوزه سلامت اجتماعي و تأمين سلامت شهر و شهروندان شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(وب‌دا) محمدهادی ایازی معاون اجتماعی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: در بند سوم این بیانیه چنین آمده است: تنوع تهدیدکننده‌های سلامت در شهرها مبین این امر است که تأمین سلامت شهر و شهروندان مستلزم همکاری بین‌بخشی همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها اعم از دولتی و خصوصی است. لذا تامین و ارتقاء سلامت روانی و اجتماعی شهروندان، برای زندگی سالم بعنوان یکی از اولویت‌های برنامه‌ریزی شهری و سایر سازمان‌های اجرایی مورد تأکید می‌باشد.

«سلامت شهری» موضوع اجلاس کلانشهرهای آسیایی
وی همچنین با اشاره به پیشنهاد ایران در نشست قاهره مبنی بر پیگیری موضوع سلامت شهری در اجلاس شهرداران کلانشهرهای آسیایی و استقبال سازمان جهانی بهداشت(WHO) از این پیشنهاد گفت: به دلیل استقرار دبیرخانه کلانشهرهای آسیایی در تهران، این موضوع که در دستور کار اجلاس آینده شهرداران کلانشهرهای آسیایی مطرح خواهد شد راحت‌تر و بهتر قابل پیگیری و پایش خواهد بود.
ایازی با اعلام این که از نظر مسئولان شهری تهران موضوعات «سلامت شهری» و «سلامت اجتماعی» به دلیل پیوستگی جدی با هم از نظر اهمیت، موضوع واحدی تلقی می‌شوند، اظهار داشت: در همین زمینه اقدامات مهمی طی سالیان اخیر در ۳۷۴ محله تهران انجام شده است که از آن جمله می‌توان به تأسیس خانه‌های سلامت، تشکیل هیأت امنای خانه‌های سلامت، تشکیل اتاق فکر «سلامت اجتماعی» با حضور نخبگان این عرصه اشاره کرد.