شوراهای شهر با مجلس قابل مقایسه نیستند

به گزارشافکارنیوز،رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: من بسیاری از موضوعات مربوط به شهرداری را دنبال می کنم اما دیگر اعضا از من حمایت نمی کنند. برای مثال من گزارش تبصره ها را در صحن علنی ارائه دادم و اعلام کردم شهرداری در کدام بخش ها جلو است و در چه بخش هایی عقب ماندگی دارد؛ اما بعد از این گزارش چه اتفاقی در شورا افتاد؟

دبیر با اشاره به مصوبه اخیر شورا در خصوص تصویب حساب های درآمدی سازمان ها و شرکت ها تاکید کرد: این مصوبه چهار سال در کمیسیون برنامه و بودجه مانده بود و من آن را دوباره مطرح کردم این اتفاق بزرگی بود.

وی ادامه داد: من با مصوبه ای که سه ناظر برای همشهری تعیین می کرد مخالف بودم اما چون اعضا در صحن به آن رای دادند من در حمایت از کیان شورا از آن حمایت می کنم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه عملیاتی بودن عضو شورای شهر را ضروری دانست و گفت: ما نباید همه چیز را تخریب کنیم. در بعضی از موارد شورای شهر قدرت قانونی کافی را ندارد. به عنوان مثال ما می خواهیم در حین اجرا نظارت داشته باشیم اما قدرت قانونی کافی را نداریم.

دبیر با اشاره به درخواستش مبنی بر تشکیل دیوان محاسباتی در یک سال و نیم قبل یادآور شد: برای تصویب بودجه سال ۹۳ من برای اولین بار حسابرس های سالهای قبل شورا را دعوت کردم و برای نوشتن تبصره های بودجه از آنها مشورت گرفتم که چطور نظارت شورا را توسط تبصره ها افزایش دهیم اما در بسیاری از موارد ما خلا قانونی داریم.

وی درخصوص تفریغ بودجه توضیح داد: در قانون تفریغ سه ماهه و شش ماهه تعریف نشده است و تفریغ یک بار در سال ارائه می شود. تا کنون تفریغ بودجه تا پایان سال ۹۲ ارائه شده و تنها تفریغ بودجه ۹۳ باقی مانده که به زودی در صحن شورا ارائه می شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به ضرورت دنبال کردن موارد قانونی عنوان کرد: من بارها تذکر دادم که آقای هاشمی معاونت مالی اقتصادی شهرداری باید حساب های درآمدی شش ماهه را به شورا ارائه کند اما کدام یک از اعضااز من حمایت کردند که من بتوانم این موضوع را از شهرداری پیگیری کنم؟

علیرضا دبیر با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت نظارت؛ حمایت و هدایت خاطر نشان کرد: من تا سال چهارم شورا حتما این سه نکته را رعایت می کنم و همانطور که بر عملکرد شهرداری نظارت می کنم اجازه نمی دهم بین شورا و شهرداری دعوا شود.

وی با اشاره به اعتراض حکیمی پور درخصوص حضورش در جلسات کمیسیون برنامه و بودجه افزود: در کمیسیون برنامه و بودجه من تنها تصمیم گیر نیستم و این کمیسیون چهار عضو دیگر هم دارد من باید نظر آنها را بگیرم و علاوه بر آن رییس شورا نیز باید به من تاکید کنند با این حال شما هر زمانی که بخواهید می توانید در جلسات کمیسیون حضور داشته باشید و ما در خدمات شما هستیم.

دبیر با تاکید بر اینکه شهرداری تهران هنوز صورت های مالی را به شورا ارائه نکرده اظهار داشت: شهرداری با هزینه های قطعی مشکل دارد و شهردار تهران به همین دلیل اعلام کرده که در کمیسیون تخصیص اولویت با واحدی است که در سال ۹۴ زودتر هزینه قطعی را ارائه کند.