کاهش وزن به روش طب سنتی

به گزارشافکارنیوز،علی حسینی، متخصص طب سنتی گفت: بهتر است برای کاهش وزن غذاهای کم کالری مصرف شود به این منظور پیشنهاد می‌شود مصرف گوشت قرمز کم شود.

وی ادامه داد: پیاده‌روی، قبل از خوردن غذا و قبل از انجام ورزش به سوخت و ساز بدن و لاغری کمک می‌کند.

این متخصص طب سنتی گفت: مصرف پروتئین‌های سبز نیز در کاهش وزن موثر است این خوراکی ها در حبوبات، لوبیای سبز و نخود فرنگی وجود دارد.

وی ادامه داد: مصرف یک عدد سیب یا یک برش لیمو باعثمی‌شود تا هنگام گرسنگی جلوی ضعف گرفته شود.

حسینی برای جذب پروتئین لازم توصیه کرد: مصرف گوشت مرغ و ماهی به جای گوشت قرمز برای رژیم لاغری مناسب است چرا که چربی و کالری کمتری دارد.

این متخصص طب سنتی تأکید کرد: بهتر است غذاهای سرخ شده کمتر مصرف شود و هنگام پخت غذا از روش های بخارپز و کباب کردن استفاده کرد.
وی افزود: برای مزه دار کردن غذا می توان از چاشنی و ادویه و سس های بدون چربی استفاده کرد مثلاً از لیمو برای خوشمزه کردن ماهی یا مرغ استفاده کرد. همچنین می توان قبل از شروع به غذا خوردن سوپ یا سالاد خورد.
حسینی ادامه داد: مصرف سبزی به دلیل داشتن فیبر بالا برای لاغری مفید است به همین دلیل مصرف سوپ سبزیجات قبل از غذای اصلی توصیه می شود. سالاد نیز بهتر است حاوی کاهو، کلم، کرفس و اسفناج باشد.

حسینی افزود: به جای مصرف شیرینی، میوه مصرف شود چون کالری کمی دارند. مصرف برخی نوشیدنی ها نیز مانند نوشابه باید از برنامه غذایی حذف شود و به جای آب بیشتر مصرف شود.
این متخصص طب سنتی داشتن تحرک را برای کاهش وزن ضروری دانست و گفت: می توان با پیاده روی ورزش کردن را شروع کرد و از روزی ۱۰ دقیقه به نیم ساعت افزایش داد.