زمان برگزاری انتخابات شورایاری‌ها

به گزارشافکارنیوز،مرتضی طلایی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده جهت برگزاری انتخابات شورایاری‌های اظهار داشت: این موضوع بیش از یک سال است که در ستاد انتخابات شورایاری‌ها در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته برنامه‌ها و اقدامات مناسبی جهت فراهم کردن دوره چهارم انتخابات شورایاری‌ها صورت گرفته است و در این زمینه رایزنی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه صورت گرفته است.

طلایی اضافه کرد: نهایتاً با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی ستاد انتخابات شورایاری‌ها مجوز لازم جهت برگزاری این انتخابات بر اساس قانون گرفته شده است به طوری که از دوم بهمن ماه ثبت‌نام از داوطلبین انتخابات شورایاری‌ها در این دوره آغاز خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: تمامی نخبگان و شهروندان در این انتخابات حضور داشته باشند تا بتوانند به محله و شهر خود خدمت کنند چرا که انتخابات شورایاری‌ها یک انتخابات انتخابی محسوب می‌شود.

طلایی بیان داشت: نکته حائز اهمیت در بحثشورایاری‌ها این است که این نهاد یک نهاد اجتماعی محسوب می‌شود و انتخابات آن نیز یک امر اجتماعی است و هیچ منافاتی با انتخابات سیاسی ندارد و ما نیز تلاش می‌کنیم که به هیچ وجه به این راه کشانده نشود.

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: تاکنون ۳ دوره از انتخابات شورایاری‌های محلات برگزار شده است و انتظار ما از دولت محترم این است که زمینه مشارکت مردم برای اداره محلات و نقش‌آفرینی آنها را فراهم کند.

وی گفت: ستاد انتخابات شورایاری‌ها هیچ اصراری بر اینکه کدام نهاد و کدام مجموعه انتخابات را برگزار کند، ندارد و ما این امادگی را داریم که هر تصمیمی که وزارت کشور در خصوص اجرا بگیرد انجام دهیم.

طلایی بیان داشت: در این زمینه نیز هم اکنون تعامل خوبی با وزارت کشور وجود دارد به طوری که ما گزارشات لازم را با وزارت کشور و فرمانداری تهران داده‌ایم.

نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ما پیگیر اصل انتخابات شورایاری‌ها هستیم، گفت: ما به دنبال اجرا نیستیم و هر تصمیمی که وزارت کشور بگیرد ما به آن عمل خواهیم کرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه انتخابات شورایاری‌ها نباید سیاسی شود، گفت: ما بر این موضوع اعتقاد داریم چرا که این موضوع یک امر اجتماعی است و سیاسی شدن آن به انتخابات اشاره شده لطمه می‌زند.

طلایی گفت: در خصوص برگزاری انتخابات شورایاریها هم اینک تعامل خوبی فیمابین وزارت کشور، نمایندگان مجلس و نمایندگان مردم در شورا صورت گرفته است و پیشبینی میشود این انتخابات در ۸ اسفند ماه برگزار شود.