به گزارشافکارنیوز،مرتضی طلایی رئیس ستاد هماهنگی شورایاران محلات تهران با اشاره به اینکه ثبت نام داوطلبان از دوم بهمن ماه آغاز و انتخابات در هشتم اسفند ماه و راس زمان تعیین شده برگزار می شود، اظهار کرد: یکی از نشانه های توسعه در هر جامعه ای این است که مدیران دستگاه ها و سیاستگزاران جامعه بتوانند منابع انسانی که در واقع یک یک شهروندان جامعه هستند را تبدیل به سرمایه اجتماعی کنند.

وی تصریح کرد: بدون شک پیش برد برنامه های شهر و کشور بدون این سرمایه های اجتماعی امکان پذیر نیست و این سرمایه های اجتماعی نیز به میدان نمی آیند مگر با اعتماد به مدیران و سیاستگزاران جامعه. این اعتماد میان مردم و مدیران تنها در صورتی حاصل می شود که مردم ببیند که مدیران به چه میزان به تعهداتشان پایبندهستند.

طلایی ادامه داد: متاسفانه امروز در جامعه حتی خود ما دست اندرکاران در سطوح مختلف به این راهبرد اساسی تبدیل سرمایه های انسانی به سرمایه اجتماعی باور نداریم و طبیعی است که مردم نیز آن را باور نکنند.

رئیس ستاد هماهنگی شورایاران محلات تهران تاکید کرد: ما در سه دوره فعالیت شورایاران دستاوردهای فراوانی را بدست آورده ایم و از روزی که جلسات در خانه ها شکل می گرفت تا امروز که برخی شورایاران علاوه بر ساختمان و تجهیزات گردش مالی میلیاردی دارند به نتایج خوبی رسیده ایم و این مسیر طی شده مسیر مناسبی بوده است.

وی گفت: اما علیرغم پیشرفت های فیزیکی و کمی باید بگویم که از نظر نرم افزاری پیشرفت قابل قبول و مورد نظر را نداشته ایم. ما در محلات هفت عضو شورایاری داریم که متاسفانه اکثرا تعامل میان دبیر محلات و اعضا کامل و پیوسته نبوده است. بدون شک ارتباط مستمر با مردم اعتماد و مشارکت مردمی را به دنبال خواهد داشت اما ما در این بخش حتی در ارتباط با خودمان نیز دچار مشکل بوده ایم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: ما بر اساس برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم سعی داریم تا این ضعف بزرگ را در دوره چهارم شورایاران به حداقل برسانیم. ما در دوره جدید روال انتخاب اعضای هیئت امنای شورایاری های محلات را تغییر داده ایم. در این دوره باید یک نفر از روحانیون محل، یک نفر از اعضای بسیج و هیئات مذهبی یک نفر از اعضای فرهنگی و معلمان دبیرستان ها و یک نفر از اصناف محل عضو هیئت امنای شورایاران محلات باشند.

طلایی گفت: ما اعتقاد داریم که فعالیت این گونه مجموعه ها باید ذیل مساجد به عنوان مهمترین رکن فرهنگی جامعه اسلامی باشد و بر سر این اعتقاد خود با هیچ کس معامله نخواهیم کرد.

وی بیان کرد: همچنین ما از شما که دوره مسئولیتتان در شورایاری محلات به پایان رسیده انتظار داریم اگر مجددا کاندیدا شدید علاوه بر خودتان نخبگان و کسانی که می توانند در پیشرفت محل و شهرکمک رسان باشند را وارد این انتخابات کنید و اگر به هر دلیل نخواستید دیگر وارد شورایاری ها شوید تجربیات خود را در اختیار ما و افراد جدید قرار دهید. چرا که به زودی تشکیلاتی مشورتی ذیل ستاد هماهنگی شورایاری ها برای استفاده از شورایارانی که به هر دلیلی در دوره بعد مسوولیت ندارند تشکیل خواهد شد.

در پایان این مراسم از شورایاران مناطق ۲ و ۱۲تقدیر شد.