زنجبیل، لاغر کننده بی‌نظیر

به گزارشافکارنیوز،غلامرضا کردافشاری اظهار داشت: خاکشیر و بالنگو برای افرادی که ریفلاکس دارند, بسیار مفید است. مصرف خاکشیر فقط یک تکنیک دارد بهتر است که خاکشیر را باید یک ساعت قبل از غذا مصرف کنند.

به گفته وی افرادی که ترشحات پشت حلقی دارند و همیشه احساس خلط در گلو را دارند یا افرادی که حالت تهوع دارند بهتر است که خاکشیر را یک ساعت قبل از غذا استفاده کنند.

این متخصص طب سنتی درباره زنجبیل افزود: خود گیاه زنجبیل ریشه ای است شبیه سیب زمینی که می توان از آن مربا تهیه کرد که روش پخت آن مانند مرباهای دیگر است. این مربا برای افرادی که مشکلات معده دارند بسیار مفید است.

کردافشاری گفت: مربای زنجبیل سودمند است و واقعا از بی نظیرترین چیزهاست که مقوی معده است و رطوبت‌ها را از معده برطرف می‌کند. همچنین، لاغر هم می کند یعنی اگر یک قاشق از مربای زنجبیل را بعد از غذا مصرف شود, بسیار خوب است. آنهایی که رفلاکس دارند بعد از غذا دراز نکشند سیگار نکشند، همچنین سیگار کشیدن نیز برای این افراد بسیار مضر است.

وی ادامه داد: تهیه نوشیدنی از چند قطره لیمو ترش و آب و عسل برای و کسانی که مشکلات معده دارند بسیار مفید است و بدن را ایمن می‌کند. آب و عسل یکی از خصوصیاتش این است که معده را قوت می‌دهد. اشتها را تنظیم می‌کند و برای افراد لاغر بسیار مفید است.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: آب و عسل اشتها را تنظیم می‌کند و برای افرادی که اشتهایشان زیاد است مفید بوده و اشتهایشان را کم می‌کند و افرادی که اشتهایشان کم است, با مصرف شربت آب و عسل اشتهایشان بهتر می‌شود؛ معده را قوت می‌دهد و هضم غذا را بهتر می‌کند.

کردافشاری خاطرنشان کرد: شربت آب و عسل رطوبتهای معده را زایل میکند. جالب است که اخلاط اطراف کلیه، کبد، کبد چرب و مواد زایدی را که تجمع کردند در بدن به راحتی برطرف میکند.