دو موتورجستجوی ایرانی راه اندازی می شود

به گزارشافکارنیوز،محمود واعظی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سئوالی گفت: یک موتور جستجو با ۱۵۰ سرور فعال می شود و آمادگی افزایش سرورها را داریم.

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به دیگر سئول خبرنگار مهر، درباره جابجایی اپراتورهای تلفن همراه گفت: توافق اولیه برای این کار صورت گرفته و امیدواریم اواخر سال ۹۴ در این زمینه گام برداریم و جابجایی اپراتورها را انجام دهیم.

واعظی گفت: هر فرد تا دو بار در سال می تواند نسبت به جابجایی اپراتورها اقدام شود.

واعظی درباره شبکه های اجتماعی گفت: وظیفه دولت حمایت فنی از این شبکه هاست و وامهایی با بازپرداخت طولانی مدت و بهره کم از جمله برنامه هاست و این کار را کردیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: به عنوان نمونه یک شبکه اجتماعی با نام بیسفون که دارای ۷۰۰ هزار مشترک است راه اندازی شده است.

واعظی با بیان اینکه طراحی شبکه ها به گونه ای صورت می گیرد که ۸۰ درصد ایرانی باشد، درباره پهنای باند بیان داشت: مجلس با توسعه اینترنت مخالف نیست و کمیسیون مجلس برای توسعه آی سی تی کشور از جمله اینترنت منعی ندارد و حامی ماست.

وی اظهار داشت: آنچه که امروز در حال انجام هستیم به پشتوانه حمایت های مجلس محقق شده است و برنامه هایی را تنظیم کردیم.

وزیر ارتباطات درباره اینترنت گفت: وزارت ارتباط پهنای باند و زیرساخت را فراهم می کند و شرکتهای خصوصی آن را به مردم عرضه می کند. طبق گزارش ها برخی شرکتها، نسبت ها را رعایت نمی کنند و شاهد هستیم ۲۰ کاربر از یک پهنای باند استفاده می کنند.

تکمیل کمیته ارتقای کیفیت اینترنت خبر داد


واعظی از تکمیل کمیته ارتقای کیفیت اینترنت خبر داد و گفت: همچنین درباره پیامکها، هیچ پیامی شارژ نمی شود مگر آنکه از سوی مشترک تایید شده بود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه مشکل پیامک ها جدی شده است گفت: کمیته ای که زیر نظر فرهنگ و ارتباطات است نظارتی کامل بر محتوا و ارزش افزوده خواهند داشت و این مشکل حل می شود.

واعظی با بیان اینکه فرهنگسازی مناسب در زمینه استفاده از تکنولوژی ارتباطی نشده است گفت: از این فرهنگ می توانیم در راستای بهره برداری از ابزار و اندیشه ها استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: در استفاده از ابزارهای ارتباطی باید محتاط باشیم زیرا برخی شبکه های اجتماعی درست شده تا از اطلاعات افراد استفاده کنند.

برنامه ای برای استخدام نیروهای جدید نداریم


وی بومی سازی شبکه های اجتماعی را از مهمترین برنامه ها بیان کرد و در زمینه جذب نیرو گفت: هیچ برنامه ای برای استخدام نیروهای جدید نداریم.

وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ با بیان اینکه سه دسته سایت و شبکه داریم گفت: سایت هایی که محتوی غیراخلاقی ندارند مشکلی نداریم ولی آن سایت هایی که دارای محتوای مجرمانه هستند باید بسته شوند زیرا مورد پسند فرهنگ و اعتقادات ما نیست.

راه اندازی فیلترینگ هوشمند برای مسدود کردن محتوای مجرمانه برخی سایتها


واعظی یادآور شد: فیلترینگ هوشمند برای مسدود کردن محتوای مجرمانه برخی سایتها و شبکه های اجتماعی راه اندازی می شود و راه اندازی شبکه های بومی نیز از دیگر سیاستهاست.