۲۲ بهمن و روز قدس، نماد ملی جمهوری اسلامی ایران

‏‏به گزارشافکارنیوز،سردار اسماعیل احمدی مقدم به مناسبت ایام الله دهه فجر در مراسمی با حضور کارکنان ستاد ناجا که در مسجد مالک اشتر برگزار شده بود‏، ضمن تبریک سی و ششمین سال پیروزی انقلاب اسلامی‏ اظهارداشت: امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب با رهبری بی بدیل خود توانست پس از گذشت ۱۴ قرن بار دیگر حکومت ولایی را در دنیا برقرار کند‎‎ و مجاهدانی که در طول تاریخ با خون خود این نهال انقلاب را آبیاری کردند‏ توانستند در سال ۵۷ ثمره عملی خود را ببینند.

وی به فلسفه انقلاب از دیدگاه قرآن اشاره کرد و با طرح این سوال که فلسفه خلقت انسان‏ و یا بعثت انبیاء چیست، ‏ گفت: هدف انبیاء، ‏ دعوت انسان به بندگی خدا و عدم اطاعت از شیطان است.

وی ادامه داد: در سوره یاسین به وجود انسان قبل از تولد اشاره شده است‏، کل فلسفه وجودی انسان و‏ آفرینش از همین مسیر می گذرد، در صورتی که مقصد را معاد و حیات جاودان بدانیم، مسیر ما از عدم سرپیچی از فرمان خدا و عدم تبعیت از شیطان می گذرد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: رویارویی جبهه حق و باطل از همان ابتدای خلقت و از زمان هابیل و قابیل آغاز شد.

وی ادامه داد: برخی از تحلیلگران به دستاوردهای مادی انقلاب نگاه می کنند‏ که البته در این موضوع حرف برای گفتن زیاد است؛ اما با این نگاه، فلسفه قیام و انقلاب اساساً قابل بررسی نیست مگر امام حسین(ع) در قیام عاشورا و میدان کربلا، به دنبال دستاورد مادی بود.

فرمانده ناجا به آیه «اهدنا صراط المستقیم» سوره حمد اشاره کرد و گفت: از خداوند می خواهیم راه راست و راه کسانی که به آنها نعمت داده را به ما نشان دهد که این موضوع به دفعات در آیات قرآن و نیز آیات مربوط به واقعه غدیر عنوان شده است.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه نشان دادن صراط مستقیم از سوی خداوند موجب کمال نعمت می شود‎، ‌گفت: ایمان و عمل صالح فرد باعثمی شود تا خداوند به او در همین دنیا حیات طیبه دهد‏، در صورتی که انسان مومن نباشد و عمل صالح نداشته باشد، حیات حیوانی دارد‎؛ انسان منهای ایمان همانند چارپایانی است که برخی اوقات حتی خطرناک تر از این گروه از موجودات قرار می گیرند که می توان به جلوه های خوی حیوانی داعش و جنایت هایشان و … در این زمینه اشاره کرد که حتی فراتر از این حیوانات قدم برمی دارند.

فرمانده ناجا، قرار گرفتن در جبهه حق و مبارزه با ظلم و کوتاه نیامدن در برابر خواسته های آنها را از دستاوردهای مهم انقلاب عنوان کرد و افزود: نمی توان شعار نه غزه و نه لبنان سرداد و بگوییم که موضوع فلسطین و.. به ما ربطی ندارد، موضوع هسته ای و.. بهانه است، در صورت نداشتن استقلال، امروز در میدان دشمن، بازی می کردیم در حالی که قبل از انقلاب زیرساخت های هسته ای را خود آنها برای ما برپا کرده و با آن هیچ مشکلی نداشتند اگر در جبهه دشمن باشیم مشکلی با ما ندارند در غیر این صورت به دنبال بهانه هستند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کسانی که تصور می کنند با دنباله روی از کفار عزت به دست می آوردند باید بدانند عزت در دست خداست.

وی به اظهارات برخی مبنی براینکه چرا در مذاکره کوتاه نمی آییم و در صورت کوتاه آمدن مشکلات حل می شود‏ اشاره و تاکید کرد: باید به ریشه های فکری انقلاب توجه شود برخی معتقدند با پیروز شدن انقلاب کار تمام شده است در حالی که ما معتقدیم انقلاب ادامه دارد؛ انقلابی که توسط انبیاء آغاز شده تا زمان حکومت موعود و کنار رفتن حاکمیت های طاغوت ادامه دارد، انقلاب اسلامی به دنبال مبارزه با ظلم‏ و حمایت از مظلوم است.

احمدی مقدم تصریح کرد: دشمن به چیزی جز نابودی، عقب نشینی و از دست دادن استقلال ما راضی نیست.

خروج از انقیاد طاغوت و داشتن استقلال؛ اساسی ترین دستاورد انقلاب


فرمانده ناجا‏ اساسی ترین دستاورد انقلاب را خروج از انقیاد طاغوت و داشتن استقلال عنوان کرد و بیان داشت: حاضریم هر هزینه ای پرداخت شود اما استقلال کشور حفظ گردد که در این راه دهها هزار نفر جان خود را از دست دادند.

وی با تاکید بر اینکه می توانیم بگوییم انقلاب زنده است و ادامه دارد به فشارهای دشمنان پس از ۳۶ سال اشاره کرد و گفت: با مشاهده انقلاب های کشورهای دیگر می توانیم بگوییم که پس از چند سال انقلابی ها، کاخ نشین شده و به ماهیت حاکمان قبل از خود بازگشته اند اما به برکت امام(ره) و مقام معظم رهبری، عنصر ولایت موجب حیات طیبه، روح بیدار و زنده انقلاب شده است البته در این مسیر مشکلاتی نیز وجود دارد.

سردار احمدی مقدم عنوان کرد: اگر در بعضی جاها در پیشرفت و امکانات دنیای مادی، پیش نباشیم عقب نیستیم در حالی که کشورهای حوزه خلیج فارس با وجود صادرات نفت و نیز پشتیبانی و حمایت های صورت گرفته هنوز به نفت وابسته هستند اما جمهوری اسلامی ایران به لطف همین تحریم ها‏ امروز وابستگی بسیار کمی به نفت دارد.

فرمانده ناجا در خصوص امنیت بالای کشورمان، اظهار داشت: دغدغه امروز ما از سرقت های خرد و معتادان ولگرد است، بقیه شاخص ها در حد نرم های منطقه ای و جهانی و یا خیلی پائین تر از آن است مثلاً عدد قتل در کشور درسال ۱۸۰۰ است که این با تعداد کشته های دو روز یا یک روزه برخی از کشورهای همسایه برابری می کند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با توجه به تهدیدات متنوع و رنگارنگ، ‌هر روز شاخص های خود را بهبود می بخشیم که این از دستاوردهای انقلاب به شمار می آید.

۲۲ بهمن و روز قدس، نماد ملی نظام جمهوری اسلامی ایران


این مقام ارشد انتظامی از ۲۲ بهمن و روز قدس به عنوان نماد ملی نظام جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: حضور میلیونی مردم که با اراده خود در چنین مراسمی شرکت می کنند نشانگر وحدت سیاسی و پیوند مردم با حاکمیت است که نمی توان در هیچ کجای دنیا شبیه آن را مشاهده کرد.