پایتخت امروز ۲۲ بهمن بارانی می‌شود

به گزارشافکارنیوز،فریبا گودرزی درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار داشت: امروز بارش برف در چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب آذربایجان غربی، جنوب اردبیل و دامنه‌های البرز پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: بارش باران را برای امروز در زنجان، قزوین، البرز و تهران خواهیم داشت و شدت آن در خوزستان، کرمانشاه، کردستان، گیلان و مازندران خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که پنج‌شنبه بارش برف در چهارمحال و بختیاری، کردستان رخ خواهد داد، افزود: بارش باران پنج‌شنبه در زنجان، قزوین، تهران و البرز پیش‌بینی شده است. همچنین برای گیلان و مازندران و خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران همراه با وزش باد خواهیم داشت.

گودرزی با اشاره به این‌که بارش باران در پنج‌شنبه در همدان و شمال فارس رخ می‌دهد، گفت: جمعه از میزان بارش‌ها در اکثر نقاط کشور کاسته می‌شود و موج جدید بارش‌ها از شنبه وارد کشور می‌شود.

وی با بیان این‌که در ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن در خوزستان، ایلام و بوشهر در برخی ساعات به دلیل وزش باد شدید شاهد گرد و خاک در این مناطق خواهیم بود، افزود: از پنج‌شنبه به بعد در اهواز و مناطقی که ذکر شد بارش باران به صورت خفیف خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این‌که امروز کاهش دید در خوزستان پیش‌بینی شده است، گفت: به دلیل بارش‌ها در مناطق مختلف و به ویژه چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی و شرقی، توصیه‌هایی به مسافران می‌شود از جمله این‌که جاده‌ها لغزنده بوده و آن‌ها باید با زنجیر چرخ و لباس گرم برای مجهز بودن به سفر بروند.

گودرزی با بیان این‌که خلیج فارس امروز مواج است بنابراین شناور سبک و قایق تفریحی باید از تردد در این دریا جلوگیری کند چرا که طی ۳ روز آینده مواج خواهد بود.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای تهران نیز گفت: امروز چهارشنبه همزمان با ۲۲ بهمن تهران بارش باران همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است که در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود همچنین می‌توان گفت بارش باران برای تهران تا جمعه ادامه خواهد داشت ولی به صورت پراکنده است و کاهش دما تنها دو درجه خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی با بیان این‌که برای سواحل شمال مانند گیلان و مازندران بارش باران امروز و فردا شدت خواهد گرفت، گفت: برای سواحل شمال هوا خیلی سرد نخواهد شد و سواحل شمال وزش باد جنوبی خواهد داشت.

گودرزی بیان کرد: بارش برف و باران امروز و فردا برای اراک و همدان تا جمعه رخ میدهد و از جمعه به بعد بارشها در نیمه غربی کشور ضعیف خواهد شد.