ایران در مبارزه با مواد مخدر بی‌همتاست

به گزارشافکارنیوز،یوری فدوتوف در حاشیه افتتاحیه دومین نشست بین‌المللی وزرا و روسای مراجع ملی مبارزه با مواد مخدر کشورهای منطقه که با موضوع ارزیابی و تحولات وضعیت مواد مخدر صبح امروز برگزار شد با قدردانی از اقدامات ایران در موضوع مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تأثیرگذاری تحریم‌ها بر مبارزه کشورمان با ترانزیت مواد مخدر اظهار داشت: تقویت تیم کنترل‌های مرزی موضوعی است که ما در حال بحثو مذاکره با مقامات ایرانی هستیم و این در حالی است که فهرست تجهیزات مورد نیاز کشور ایران را به نیویورک و دفتر سازمان ملل متحد ارسال کرده‌ایم.

وی ادامه داد: پس از ارسال این فهرست و تأیید نهایی آن این قول را می‌دهیم که دفتر مرکزی UNODC برای نهایی شدن این تجهیزات پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

معاون دبیر کل سازمان ملل با اشاره به موضوع تلاش‌های UNODC و کمک دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل برای کمک به ایران در موضوعات کاهش تقاضا گفت: ما به دنبال ارتقابخشی رویکرد کاهش تقاضا در ایران و دیگر کشورهای منطقه هستیم و امروز در تلاشیم تا نحوه مطرح شدن این موضوع را در سال ۲۰۱۶ بررسی کنیم.

فدوتوف در پاسخ به سوال دیگر یکی از خبرنگاران در خصوص حمایت‌های سازمان ملل و دیگر کشورهای جهان از ایران برای مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: هیچ کشوری در موضوع مبارزه با مواد مخدر همتای ایران نیست و اگر معدود کشورهایی بتوانیم با ایران مقایسه کنیم، این مقایسه تنها در تعداد شهدای مقابله کننده با مواد مخدر خواهد بود.

وی در پایان اظهار داشت: ظرف یکی دو ماه آینده قرار است برنامه ۵ سال آتی دفتر UNODC برای کشور ایران نهایی شود و امیدواریم این اقدامات به موثرتر شدن فعالیتها در موضوع مبارزه با مواد مخدر بینجامد.