به گزارش افکارنیوز، از عصر امروز بارش برف و باران در نقاط مختلف شرق استان تهران به خصوص شهرستان دماوند آغاز شده و برخی ارتفاعات این شهرستان را سفیدپوش کرده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دماوند اظهار داشت: از لحظات ابتدایی آغاز بارندگی‌ها راهداران در جاده‌ها حضور داشتند.

ذکریا صفرزاده با اشاره به اینکه تمام محورهای مواصلاتی شهرستان دماوند باز است، افزود: جاده هراز و فیروزکوه باز است و خودروها بدون مشکل خاصی در حال تردد هستند.

وی با بیان اینکه بارش برف در منطقه جابان بیشتر از نقاط دیگر شهرستان دماوند بود، ادامه داد: مشکل خاصی در جاده‌ها وجود ندارد و عملیات نمک‌پاشی توسط راهداران انجام شده است.

*پیش‌بینی تداوم بارندگی‌ها طی ۲۴ ساعت آینده

رئیس اداره هواشناسی دماوند نیز در خصوص وضعیت آب و هوای این شهرستان اظهار کرد: اکنون میزان برودت هوا در شهرستان دماوند به صفر درجه‌ رسیده است.

احمد ترکاشوند افزود: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته، شرایط جوی شهرستان دماوند طی ۲۴ ساعته آینده ابری، گاهی وزش باد و فردا بعد از ظهر شاهد تداوم بارش باران یا برف خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اکنون سرعت وزش باد در دماوند آرام است، گفت: همچنین میزان رطوبت نسبی این شهرستان نیز ۱۰۰ درصد است.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشینه و کمینه دمای هوای شهرستان دماوند پنج درجه بالای صفر و دو درجه زیر صفر بوده است؛ به شهروندان دماوندی توصیه می‌شود که برای خارج شدن از منازل از لباس‌های گرم استفاده کنند تا در اثر برودت هوا دچار بیماری نشوند.

رئیس اداره هواشناسی دماوند با اشاره به ارتفاعات شهرستان دماوند همچون شهر آبعلی تصریح کرد: امشب دمای هوای آبعلی چهار درجه زیر صفر بوده و سرعت ورزش باد ۱۱ کیلومتر بر ساعت است و اکنون شاهد بارش برف در این منطقه هستیم.