طوفان گرد و خاک در کرمان و سیستان‌وبلوچستان

به گزارشافکارنیوز،امین‌حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: سرعت وزش باد و گرد‌ و خاک امروز و فردا در طبس، بیرجند، کرمان، بم، خاش، لاوان، کیش، سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه کرمان و سیستان و بلوچستان از هم‌اکنون تا فرداظهر طوفانی بوده و سرعت وزش باد ۹۰ کیلومتر بر ساعت است، گفت: امروز و فردا در سواحل شمال کشور بارش باران رخ می‌دهد و می‌توان گفت در اکثر نقاط کشور کاهش دما خواهیم داشت.

یک کارشناس سازمان هواشناسی درخصوص وضعیت هوای تهران افزود: بارش باران امروز و فردا در ارتفاعات تهران مانند آبعلی، دماوند و فیروزکوه پیش‌بینی شده است و بیشنیه دمای امروز به ۱۰ و فردا ۶ درجه‌سانتی‌گراد می‌رسد و برای تهران در سطح شهر تا چهارشنبه بارندگی نداریم.

نقشینه با بیان اینکه بارش باران شدید فردا روی خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی رخ می‌دهد که باعثسیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها می‌شود و اختلال تردد در جاده‌های این مناطق را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: دوشنبه بارش باران و برف در گلستان، خراسان رضوی و کرمان رخ می دهد. همچنین باید بگویم دمای هوا در غرب و شمال غرب کشور کاهش مییابد و در سایر مناطق نیز این امر رخ می دهد به شکلی که کاهش ۸ درجهای در بسیاری از مناطق خواهیم داشت.