استخدام معلولان و جانبازان در شهرداری تهران

به گزارشافکارنیوز،حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی در مراسم واگذاری ۵۰۰ دستگاه ویلچر به معلولان شهر تهران که صبح امروز با حضور اعضای شورای شهر و سخنگوی معاون توانبخشی بهزیستی در بوستان ولایت برگزار شد، اظهارداشت: بخشی از حقوق معلولان مربوط به دولت است و بخش دیگری مربوط به مدیریت شهری که ما تلاش می‌کنیم در این زمینه اقدامات گسترده‌ای را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر طرح‌ها و لوایح خوبی به تصویب رسیده است که هدف از این طرح‌ها و لوایح فراهم کردن شرایط مناسب جهت تردد معلولان، جانبازان، سازمندان و کودکان در شهر است.

حجت‌الاسلام ناصحی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تعدادی از معلولان و جانبازان در شهر تهران در شهرداری استخدام شده‌اند، گفت: کشور ما از جمله کشورهایی است که جزء کنوانسیون حقوق معلولان است و در این بخش باید تلاش شود شرایط بهتری برای زندگی معلولان فراهم شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران ادامه داد: سازمان‌هایی از جمله سازمان بهزیستی و بنیاد شهید باید تلاش گسترده‌ای را برای ارائه خدمات به معلولان داشته باشد و در کنار آنها شورا، شهرداری و سازمان صدا و سیما وظایف خود را انجام دهد.

وی ادامه داد: قریب به ۱۰ درصد جمعیت کشور را معلولان تشکیل میدهند که در کنار این ۱۰ درصد حدود ۴۰ درصد از خانوادهها درگیر مسائل و مشکلات معلولان هستند.