شرایط جوی کشور طی روزهای آینده

به گزارشافکارنیوز،فریبا گودرزی درباره شرایط جوی کشور طی روزهای آینده اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امروز در سیستان و بلوچستان بخش‌هایی از کرمان، خراسان جنوبی، ‌ شرق هرمزگان، نیمه جنوبی خراسان رضوی شاهد بارندگی همراه با وزش باد و در بخش‌های جنوبی همراه با رعد و برق باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: شدت بارندگی‌ها طی امروز و فردا در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان خواهد بود که با آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها همراه می‌شود.

به گفته وی سواحل جنوبی استان سیستان و بلوچستان طی امروز و فردا مواج و طوفانی خواهد بود. بر همین اساس لازم است تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی پیش‌بینی شود.

گودرزی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت آینده وزش شدید باد در شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد اضافه کرد: همین امر موجب بروز پدیده گرد و خاک در این نواحی می‌شود.

وی همچنین یادآور شد از بعد از ظهر روز جمعه در استان‌های گیلان و با شدت کمتر در اردبیل و قزوین وزش باد شدید خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا آسمان تهران در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی را تجربه می‌کند اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا اواسط هفته آینده در استان تهران بارندگی نداشته باشیم.

گودرزی با اعلام اینکه بیشینه امروز و کمینه فردای دمای هوای تهران به ترتیب ۱۳ و ۳ درجه سانتیگراد پیشبینی میشود خاطر نشان کرد: به طور کلی در روزهای آینده درنیمه شمالی کشور روند نسبی دمای هوا و در نیمه جنوبی به خصوص جنوب شرق روند کاهش دمای هوا پیشبینی خواهد شد.