به گزارشافکارنیوز،مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ارسال دستورالعمل چهارشنبه آخر سال به مدارس، اظهار کرد: دستورالعمل ویژه ای برای روز چهارشنبه آخر سال به مدارس سراسر کشور در سال های گذشته داشته ایم.

وی افزود: امسال نیز بخشنامه مختصری به مدیران مدارس ارسال شده که بر اساس این بخشنامه همه آنها به همان دستورالعمل ها ارجاع داده شده اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس آن دستور العمل مدیران مدارس موظف هستند که دانش آموزان را با موضوعات پر خطر آشنا کنند و آموزش هایی را در این زمینه به دانش آموزان بدهند.

وی تصریح کرد: والدین نیز باید توجه کنند که فرزاندانشان از رفتار های پر خطر در چهارشنبه آخر سال دوری کنند زیرا ممکن است با یک حرکت پر خطر آسیب جدی در انتظار آن ها باشد.

حمیدی یادآورشد: دانش آموزان نیز باید بدانند که استفاده از وسایل محترقه ممکن است موجب حادثه ای جبران ناپذیر برای آنها باشد که آموزش های لازم توسط مدارس و صدا و سیما به آنها داده می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: امیدواریم امسال هیچ حادثه ای در روز چهارشنبه آخر سال نداشته باشیم و با فرهنگ سازی مناسب دانش آموزان از رفتار های پرخطر در این روز دور کنند و کام خانواده را در ایام نوروز تلخ نکنند .