روشی مهم برای دفع سکته مغزی

به گزارشافکارنیوز،بررسی محققان چینی نشان داد که اسید فولیک همان دارویی که زنان در بارداری برای کمک به دفع کردن نواقص هنگام تولد نوزاد مصرف می‌کنند، در کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی در افراد مبتلا به فشار خون بالا کمک کننده است.

به گفته یک کارشناس سلامت قلب آمریکا، این یافته‌ها جذاب هستند.

دکتر «سوزان استین‌بایون» متخصص پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق در بیمارستان «لناکس» ‌، «ماساچوست هیل» در شهر «نیویورک» گفت که اگر تمام آنچه که برای جلوگیری از بزرگترین تهدیداتی که متوجه سلامت است یک ویتامین باشد، بنابراین می‌بایست بررسی سطح اسید فولیک خون و مکملات آنها در صورت لازم مورد بررسی قرار گیرد.

تحقیقات جدید توسط دکتر «یونگ هیو» از بیمارستان اول دانشگاه پکن انجام شد و تیم هیو بیش از ۲۰ هزار بزرگسال را در این کشور با فشار خون بالا که از یک حمله قلبی یا سکته قلبی رنج می‌بردند را بررسی کردند.

شرکت‌کنندگان به طور تصادفی برای مصرف روزانه یک قرص اسید فولیک و داروی انالاپریل فشار خون بالا(نام تجاری Vasotec) و یا یک قرص با انالاپریل به تنهایی در نظر گرفته شدند.

این تحقیقات نشان داد که در طی یک دوره درمان ۴.۵ ساله، نخستین سکته مغزی برای اولین بار در ۲.۷ درصد از افراد در گروه انالاپریل / اسید‌فولیک و ۳.۴ درصد از افراد در گروه انالاپریل رخ داده است.

و این بدان معناست در میان افرادی که انالاپریل / اسیدفولیک مصرف کرده بودند ۲۱ درصد با کاهش سکته مغزی روبرو شده‌اند.

بر اساس بررسی انجمن سکته آمریکا، سکته مغزی ایسکمیک، سکته مغزی ناشی از انسداد است و حدود ۸۷ درصد از تمام سکته مغزی را تشکیل می دهند.

و در واقع این نوع سکته مغزی، زمانی اتفاق می‌افتد که یک لخته خون یا چربی، موجب انسداد رگ و قطع جریان خون در مغز شود.

انسداد شریان می‌تواند داخل یا اطراف مغز رخ دهد، همچنین لخته‌های خونی می‌توانند توسط جریان خون از دیگر نقاط بدن به مغز آورده شوند.

نتایج این پژوهش در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد و به طور همزمان در در کالج آمریکایی قلب و عروق در سندیگو ارائه شده است.