به گزارش دنياياقتصاد خط يك مترو تهران كه از شمال تهران شروع ميشود روز گذشته تا كهريزك ادامه پيدا كرد.

این خط از دو سال پیش در برنامه دولت برای امتداد تا شهر جدید پرند قرار گرفت.
در حال حاضر برای اتصال خط یک مترو به پرند، باید از ایستگاه تاز‌ه‌تاسیس کهریزک عملیات شروع و به فرودگاه امام خمینی ختم شود که این بخش باید توسط شهرداری تهران صورت بگیرد. همچنین از شهر جدید پرند نیز عملیات احداثمترو توسط وزارت راه‌وشهرسازی شروع شده است.
اما روز گذشته محمد باقر قالیباف درباره نحوه اتصال خط یک مترو به فرودگاه امام خمینی گفت: بعد از توافق نهایی، مترو را از کهریزک به سمت فرودگاه امام خمینی(ره) ظرف مدت ۱۸ ماه می‌رسانیم.
این گفته شهردار تهران نشان می‌دهد اولا هنوز توافق نهایی برای این مسیر نشده و دوما از هر زمانی که توافق شود، ۱۸ ماه زمان برای ساخت آن باید صرف شود. به این ترتیب با فرض اینکه از هم‌اکنون شهرداری عملیات را شروع کند و وزارت راه‌وشهرسازی نیز در طرف دیگر مسیر، فعالیت‌ها را سر موقع انجام دهد حداقل تا پایان سال۹۱، پرند با مترو به تهران وصل نخواهد شد.
پیش از این معاون شهردار تهران نیز در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرده بود: متروی تهران تا سال ۹۲ به شهر جدید پرند متصل نمی‌شود.
اين در حالي است كه مسوولان بخش مسكن در دولت از آنجا كه عجله زيادي براي متروي پرند بهخاطر مسكنمهر در اين منطقه دارند، قول افتتاح مترو پرند در نيمه سال آينده را از مسوولان شهرداري دريافت كردهاند.