سالمندان در لحظه تحویل سال نو تنها نمی مانند

به گزارشافکارنیوز،فرحناز رافع با اشاره به اینکه در این طرح ۱۵۰۰ داوطلب به خانه بیش از ۷۰۰۰ هزار نفر از سالمندان کشور می روند، گفت: این طرح از ۲۶ اسفند ۹۳ تا ۱۵ فروردین ۹۴ اجرا می شود.

وی خانه تکانی، انجام خریدهای نوروزی و همراهی سالمندان در سفرهای نوروزی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای داوطلبان جمعیت هلال احمر در طرح نیابت عنوان کرد و افزود: این طرح قرار است تا پایان سال ۹۴ در مواقع لزوم و نیاز سالمندان به صورت دید و بازدیدهای هفتگی و ماهانه اجرایی شود.

رافع، توزیع سبدهای عیدانه برای بیش از ۲۵۰ هزار خانوار نیازمند جامعه اعم از معلولان، زنان سرپرست خانوار، همسران زندانیان و سالمندان را از دیگر برنامه های نوروزی سازمان داوطلبان برشمرد و گفت: بر اساس این طرح که تا پایان اسفند ماه امسال ادامه دارد برای هر خانوار نیازمند یک بسته غذایی شامل برنج، روغن، قند و شکر، چای و حبوبات، به ارزش ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است که به دست آنها می رسد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه طرح توزیع سبدهای عیدانه همه ساله در قالب طرح فرشتگان رحمت اجرایی می شود، ادامه داد: سازمان داوطلبان سال گذشته برای بیش از ۱۶۰ هزار خانوار نیازمند سبد عیدانه توزیع کرد.

رافع همچنین به طرح داوطلب یار امداد و نجات اشاره کرد و افزود: در این طرح پزشکان و پیراپزشکان علاقه مند به صورت داوطلبانه برای کمک به مسافران نوروزی در پایگاه های امداد و نجات سراسر کشور مستقر می شوند.