برنامه های شهرداری برای استقبال از بهار

به گزارشافکارنیوز،نزدیک رسیدن سال جدید که می شود، همان زمان هایی که خانه تکانی ها هم شروع می شود وزیاد تصویر مردان معلق در میان زمین و آسمان که در حال پاک کردن شیشه پنجره های دود گرفته هستند را می بینیم شهر هم به استقبال از بهار می رود.

شهر خاکستری به مدد گل های بنفشه و لاله رنگ می گیرندو بر شمار درختان این شهر هم افزوده می شود.

مجتبی عبداللهی معاون شهردار تهران درباره اقداماتی که مدیریت شهری برای زیباتر شدن شهر در ایام نوروز کرده است می گوید: برنامه های استقبال از بهار شهرداری در مناطق ۲۲ گانه از اسفند ماه آغاز شده و تا پایان فروردین ماه ۹۴ ادامه دارد.

وی ادامه می دهد: به دلیل تقارن تعطیلات با شهادت حضرت فاطمه(س) شعار امسال طرح استقبال از بهار " بهار فاطمی " است و رویکرد ما موضوع فرهنگ سازی و تغییر نگاه ها و روش‌ها در زندگی شهری در قالب آسمان آبی و زمین پاک است.

کاشت ۳ میلیون پیاز لاله و نرگس


معاون شهردار تهران اضافه می کند: امسال سه میلیون پیاز گل لاله و نرگس توسط شهرداری تهران خریداری و به تدریج در تمامی مناطق ۲۲ گانه کاشته شد.

عبدالهی با اشاره به طرح اسکان مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهرهم می گوید: امسال طرح اسکان مسافران نوروزی از ۲۶ اسفندآغاز شده و تا پایان تعطیلات هم ادامه دارد و محورهای شهید بابایی، خاوران، حرم امام، جاده ساوه وروری اتوبان کرج به تهران، بوستان ولایت، بوستان شهید کاظمی، بوستان آزادگان و پارک چیتگر به عنوان اماکن اصلی اسکان مسافران نوروزی انتخاب شده اند. به گفته عبدالهی در کنار تمامی این مناطق نمایشگاه های فرهنگی به منظور رفاه بیشتر مسافران برگزار شده است.

مجسمه ها میهمان موقتی شهر


وی با تاکید بر نمایش آثار برگزیده جشنواره های مجسمه سازی در سطح شهر تهران عنوان می کند: در ۱۲۰هزار متر مربع فضاسازی شهری به منظور نمایش آثار برگزیده با تاکید بر ایام فاطمیه و طرح آسمان آبی و زمین پاک نمایش داده می شود. ضمن این که ۱۰۰ مجسمه برگزیده به صورت موقت و ثابت در نقاط مختلف از جمله میادین نصب می شوند.

به گفته عبدالهی ساماندهی دیوارهای مساجد و مدارس از دیگر طرح های معاونت خدمات شهری بود که در آستانه بهار ۹۴ انجام شد.

نصب ۱۰ ساعت آفتابی در بوستان های پایتخت / اتمام بازسازی زورخانه شهید فهمیده


وی در ادامه با اشاره به پایان عملیات ساماندهی محورهای انقلاب و ناصرخسرو تا پایان سال می گوید: جانمایی حداقل ۱۰ ساعت آفتابی در تعدادی از محل ها و بوستان ها انجام شده و بازسازی زورخانه های شهید فهمیده و شهبید توسلی از جمله شاخص ترین اقدامات شهرداری تا پایان سال است.

معاون خدمات شهری با تاکید بر آمادگی سازمان آتش نشانی در ایام پیش از نوروز و ایام نوروزی می گوید: افتتاح چهار ایستگاه آتش نشانی، بهره برداری از ۱۷۴ خودروی ایفکو، استقرار ماموران آتش نشانی در کنار اسکان مسافران نوروزی و استقرار ۱۵۱ خودرو در روز طبیعت از مهمترین برنامه های این سازمان در راستای خدمات رسانی به شهروندان است.

بازارهای موقت گل و گیاه درخیابان ۱۷ شهریور


عبداللهی در ادامه با اشاره به راه اندازی بازار گل و گیاه در محور ۱۷ شهریور اضافه می کند: به دلیل نگاه خاص شهرداری به این منطقه یک سری بازارهای موقت به منظور کمک به فروشندگان و آشنایی شهروندان با این منطقه راه اندازی شده است. به گفته عبدالهی فعالیت ۵ مرکز خرید و فروش خودرو در طرح استقبال از بهار افزایش می یابد و این مراکز پنج شنبه ها نیز خدمات رسانی می کنند.

عبدالهی در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان میادین میوه و تربار به مناسبت تعطیلات نوروز می گوید: ما پیش بینی کردیم تا ۱۰هزار تن محصولات پرمصرف در تعطیلات عید نوروز تامین شود، ضمن این که قرار است عملیات بهره برداری از ۱۴ بازار جدید نصب ۲۳۰ دستگاه خودپرداز و افزایش ساعت کار بازارها در دستور کار قرار بگیرد.

هفت سین دفاع مقدس در بهشت زهرا


وی در ادامه با تاکید بر برنامه های شهرداری تهران در بهشت زهرا می گوید: اجرای مراسم ویژه درختکاری ساخت و نصب هفت سین بزرگ دفاع مقدس بهره برداری از پروژه آب شرب حرم مطهر و بهشت زهرا برگزاری نمایشگاه عطر یاس و میزبانی از زائران در پنج شنبه و جمعه اخر سال از شاخص ترین برنامه هلای این سازمان در استانه تعطیلات نوروزی است.

برگزاری تورهای تهران گردی در پایتخت


معاون خدمات شهری شهرداری تهران می گوید: امسال ۱۰ تور نیم روزه و پنج تور یک روزه تهران گردی برگزار می شود. به گفته عبدالهی شهرداری تهران در نظر دارد تا به مناسبت ۱۲ فروردین نمایشگاه های خاصی را در مناطق ۲۲ گانه و در میدان هایی چون میدان امام حسین (ع) برگزار کند.