در این مراسم که با حضور خانواده و همرزمان شهید و مسوولان پایگاه هوایی شهید دوران شیراز ترتیب یافت حجت الاسلام حدائق شهادت را رمز ماندگاری مردان بزرگ الهی دانست. حجت الاسلام حدائق پایداری از آرمان شهیدان را رسالت خطیر همه مردم به ویژه همرزمان شهید اعلام کرد و گفت : توسعه فرهنگ شهادت طلبی موجب دوام و بقای انقلاب است .

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از خانواده شهید دوران تجلیل شد. شهید عباس دوران در ماموریتی در سال ۱۳۶۱ شهید شد و به سوی معبود خود عروج کرد. او با اجرای ماموریتی قصد داشت، با ناامن کردن بغداد از برگزاری کنفرانس سران کشورهای غیرمتعهد در این شهر جلوگیری کند به همین علت صاعقه‌وار از سد دفاع هوایی پایتخت عراق گذشت و پالایشگاه الدوره را بمباران کرد قسمت عقب هواپیما که مورد اصابت ضد هوایی دشمن قرار گرفته بود در آتش می‌سوخت اما دوران به سمت هتل سران ممالک غیرمتعهد پرواز کردو با یک عملیات استشهادی هواپیما را به ساختمان هتل کوبید.

بدینترتیب تبلیغات صدام در مورد امنیت بغداد نقش برآب شد و اجلاس سران غیرمتعهدها به علت فقدان امنیت در بغداد برگزار نشد. بعد از۲۰ سال در سال ۱۳۸۱ تنها قطعهای از استخوان پا به همراه تکهای از پوتین عباس دروان به میهن بازگشت و خانواده آن را در شیراز به خاک سپردند.