درخواست مدال خدمت جهادی برای شهردار تهران

به گزارشافکارنیوز،اسماعیل دوستی، عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران در نخستین جلسه علنی شورای شهر تهران در سال ۹۴ با اشاره به بهره‌برداری از بوستان یاس، گفت: شاهد دو اتفاق بزرگ در جهان و ایران هستیم که بهره‌برداری از این بوستان، اتفاق بزرگی است که در کشور افتاده و می‌تواند الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری توجه بسیاری به تفریحات سالم مردم داشته به همین دلیل به وزارت اطلاعات و نیروهای مسلح دستور داده‌اند این زمین در اختیار مردم قرار بگیرد و از وزارت اطلاعات، دفاع، ارتش و سپاه سپاسگزارم که به سرعت این فرمان را اطاعت کرده‌اند.

دوستی درخواست کرد: اعضای شورای شهر دیداری با مقام معظم رهبری داشته و از زحمات ایشان تشکر کنند.

وی پیشنهاد داد: شورای شهر تهران مدال خدمت جهادی را به شهردار تهران اهدا کند و شهردار تهران نیز از شهرداران منطقه ۱ و ۴ تشکر کند.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به موفقیت جهانی ایران در مذاکرات هسته‌‌ای، گفت: این مذاکرات با هدایت و حمایت مقام معظم رهبری و قدرت علمی تیم هسته‌ای بود که توانست چنین موفقیتی را برای ایران در سراسر جهان به بار آورد.

مرتضی طلایی نیز با استقبال از پیشنهاد دوستی در خصوص مدال خدمت به شهردار تهران، گفت: می‌توان شعار سال را در سطح شهر اجرایی کرد و امسال را سال «همدلی و همزبانی» مدیریت شهری و شهروندان دانست و تلاش کرد راهبردهایی را برای مشارکت بیشتر مردم برای اداره شهر تدوین کرد.

احمد حکیمی‌پور، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی نیز بهره‌برداری از بوستان یاس را نمادی از همدلی و هماهنگی میان نهادهای مختلف دانست و گفت: با این الگو می توان کارهای بزرگی در کشور انجام داد.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال جدید مافیای قدرت و ثروت که به راحتی در حال جمع کردن سرمایه‌های بیشتر بودند، دیگر نتوانند به راحتی به فعالیت‌هایشان ادامه دهند و احساس خطر و ناامنی کنند و به نوعی دیگر نتوانند با دور زدن قانون، سوء استفاده‌های سابق را انجام دهند.

در ادامه این جلسه مصطفی شاکری نیز با بیان اینکه با همدلی و هم‌زبانی می‌توان ظرفیت‌های پنهان شهر را رصد کرد و کارهای بزرگی انجام داد، گفت: باید سخنان مقام معظم رهبری را در دستور کار خود قرار دهیم و بر اساس ظرفیت‌های این سخنان حرکت کنیم. سیما و منظر شهری در بافت فرسوده نکاتی است که مقام معظم رهبری به آن تاکید کرده‌اند و عدم پیشرفت در این دو حوزه، لکه سیاهی برای مدیریت شهری است که امیدواریم با تخصیص بودجه، در این حوزه‌ها فعال‌تر شویم.

احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران نیز بهره‌برداری از بوستان یاس را کاری ارزشمند و بزرگ دانست و گفت: ‌دل کندن از زمین سخت است و همکاری برای واگذاری این زمین‌‌ها جای تشکر دارد.

وی از مدیران شهرداری درخواست کرد: فضای طبیعی این پارک را حفظ کنند و تلاش کنند این پارک الگوی مناسبی به عنوان یک پارک بومی ایرانی باشد.