۶ بیمارستان تخصصی دندانپزشکی در ۶ کلانشهر

به گزارشافکارنیوز،محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در مراسم رونمایی از سند طرح تحول سلامت دهان و دندان، ۸ نقش اصلی دولت در این حوزه را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه دولت تاکنون نقش خود را در سلامت دهان و دندان انجام نداده است، گفت: دولت می‌بایست تعرفه‌های خدمات دندانپزشکی را تعیین کند و در این زمینه تا کنون کوتاهی کرده است بسیاری از موضوعات دندانپزشکی تعرفه ندارند و آن تعداد اندک که تعرفه دارند مناسب نیست.

آقاجانی نقش دیگر دولت را قیمت‌گذاری لوازم دندانپزشکی دانست و گفت: سطح‌بندی خدمات دندانپزشکی، استانداردسازی خدمات، اعتباربخشی مراکز ارائه دهنده خدمات از دیگر نقش‌های دولت است.

معاون درمان وزارت بهداشت به نقش این وزارتخانه در حوزه سلامت دهان و دندان اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت باید خدمات مختلف در حوزه دندانپزشکی ارائه دهد اما اکنون تنها ۱۰ درصد خدمات توسط وزارت بهداشت ارائه می‌شود که متاسفانه تنها معطوف به خدمات سطح یک می‌شود

وی با بیان اینکه خدمات سطوح ۲ و ۳ دندانپزشکی در حوزه دولتی وجود ندارد، گفت: خدمات سطح یک نیز به علت نبود تعرفه‌ها و مشکلات دیگر رنگ باخته است و بسیار کمرنگ شده است.

آقاجانی به نقش بیمه‌ها در تامین هزینه‌های خدمات دهان و دندان اشاره کرد و گفت: ‌ این موضوع نیز مغفول مانده و تقریبا بیمه‌ها در این حوزه نقشی ندارند.

وی نقش دیگر دولت را تامین منابع مالی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی عنوان کرد و گفت: ‌ معاونت درمان هدف کلی تامین، حفظ و ارتقاء سلامت دهان و دندان را با حفاظت مالی از هموطنان در پیش گرفته است.

معاون درمان وزارت بهداشت به تاسیس بخش دندانپزشکی در ۵۷۰ بیمارستان دولتی اشاره کرد و گفت: این بخش‌ها به حداقل ۲ تا ۳ یونیت دندانپزشکی مجهز خواهند شد.

وی اصلاح تعرفههای دندانپزشکی و استانداردسازی خدمات آن را از جمله هدفهای دیگر وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: ۶ بیمارستان تخصصی دندانپزشکی در ۶ کلانشهر کشور راهاندازی میشود و در برنامه داریم تا از همکاران حوزه بیهوشی نیز برای ارائه خدمات به بیماران خاص استفاده کنیم.