کشف ۱۵ کیلو طلای قاچاق در مرز کردستان

به گزارشافکارنیوز،عزت الله رشیدیان با اشاره به اقدامات نیروهای مرزبانی در استان کردستان بیان کرد: روز گذشته و به دنبال اقدامات صورت گرفته برای حراست از مرزهای استان کردستان یک محموله طلای قاچاق کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: با توجه به بازرسی های صورت گرفته در مرز مشترک استان کردستان با کشور عراق یک فرد دستگیر شد و از این فرد بیش از یک کیلوگرم طلای قاچاق کشف و ضبط شد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان افزود: این فرد می خواست طلا را به صورت قاچاق وارد کشور کند که با هوشیاری و حضور به موقع نیروهای مرزبانی این فرد دستگیر و مقادیر طلای قاچاق نیز کشف و ضبط شد.

وی عنوان کرد: این میزان طلای قاچاق کشف شده شامل گردنبند، دستبند، النگو و … بوده است که هم اکنون پرونده فرد دستگیر شده به مراجع قضایی استان کردستان تحویل شده است.

رشیدیان با اشاره به هوشیاری و آمادگی نیروهای مرزبانی استان کردستان بیان کرد: نیروهای مرزبانی در استان کردستان به صورت شبانه روزی مشغول حراست از مرزهای این استان هستند و از تمامی ظرفیت های موجود برای تامین نظم و امنیت در کردستان استفاده می کنند.

وی در پایان گفت: جلوگیری از قاچاق کالا یکی از رسالت های مرزبانی است و خوشبختانه در این حوزه نیز طی سال گذشته اقدامات خوبی در مرزهای استان کردستان اجرایی شده است ولی انتظار می رود که سایر ادارات و سازمان های دولتی نیز در این زمینه مشارکت و همکاری داشته باشند.