هشدار به مدارسی با شهریه‌ای ۲۰ میلیون

به گزارشافکارنیوز،مرضیه گرد در پاسخ به این پرسش که برخی مدارس غیردولتی در مقطع دبیرستان و پیش‌دانشگاهی برای ثبت‌نام در سال تحصیلی جدید تقاضای شهریه ۲۰ میلیون تومانی کرده‌اند، اظهار داشت: این موضوع معطوف به تعداد محدودی از مدارس شهر تهران است البته در استان‌ها نیز ۳ تا ۴ مدرسه ممکن است تقاضای چنین شهریه‌های بالایی داشته باشند.

وی افزود: گروه‌های بازرسی برای نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی در فصل ثبت‌نام فعال شده‌اند، همچنین از مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها درخواست کرده‌ایم این موضوع را به صورت جدی بررسی کنند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: متاسفانه در تهران دریافت شهریه ۲۰ میلیون تومانی از سوی مدارس به ما گزارش شده است البته نسبت به سال گذشته روند بهتر شده ولی باز هم شاهد تخلف تعدادی از مدارس غیردولتی هستیم.

گرد بیان کرد: تیم‌های نظارتی گزارشی را آماده و ارائه کرده‌اند که امیدواریم در شورای نظارت استان‌ها این موضوع به شکل جدی بررسی و با آن برخورد شود.

وی در پاسخ به این پرسش که این مدارس بر چه اساسی شهریه خود را تنظیم می‌کنند که مبلغ ۲۰ میلیون تومان را از خانواده‌ها تقاضا دارند، گفت: مدرسه غیردولتی به هیچ عنوان نمی‌تواند ۲۰ میلیون تومان شهریه دریافت کند و اگر ثابت شود یک مدرسه ۲۰ میلیون تومان شهریه دریافت کرده حتی اگر برنامه‌های فوق‌العاده‌ای برای دانش‌آموزان داشته باشد با آن برخورد جدی می‌شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی عنوان کرد: خانواده‌ها در فصل ثبت‌نام مدارس به سایت سازمان مدارس غیردولتی مراجعه کنند چرا که شهریه مدارس در این سایت اعلام شده است.

وی عنوان کرد: ارائه خدمات فوق برنامه که شامل فعالیت‌های فوق فبرنامه درسی، ناهار و ایاب و ذهاب است نباید هزینه‌ای بالاتر از شهریه ثابت مدرسه داشته باشد و ارائه این برنامه‌ها در مدرسه نیز باید به تایید انجمن اولیا و مربیان برسد.

گرد در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است مدرسهای ادعا کند که خدمات مناسبی را به دانشآموزان ارائه کرده، بنابراین هزینه این خدمات ۲۰ میلیون تومان است اما ما اعتقادی به این نداریم که شهریه مدرسه غیردولتی ۲۰ میلیون تومان باشد و در صورت مشاهده چنین مواردی مدیر مدرسه لغو ابلاغ شده و موسس مدرسه نیز سلب مسئولیت خواهد شد.