تحصیل در مراکز پیش دبستانی اجباری نیست

به گزارشافکارنیوز،رخساره فضلی در همایش استانی مربیان پیش دبستانی گفت: دوران پیش دبستانی برای کودکان دوران حیاتی و ضروری است.

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزود: طبق اسناد موجود در آموزش و پرورش مراکز پیش دبستانی بخشی از نظام اصلی آموزش و پرورش است چرا که سن آموزش رسمی در سند تحول بنیادین ۵ سالگی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه اجباری در جهت تحصیل در مراکز پیش دبستانی وجود ندارد، افزود: تلاش کردیم تا در مناطق محروم تمام دانش آموزان را تحت پوشش تحصیلی قرار دهیم که بر این اساس ۷۰ درصد کلاس های چند پایه کشور، یک پایه و ۸ درصد کلاس ها زیر ۱۰ نفر است.

فضلی تصریح کرد: بر اساس طرح چند پایه ۲۲ هزار نوآموز مورد لطف و حمایت معلمان چند پایه قرار گرفت که استان آذربایجان غربی بیشتر از حد تعهد شده، عمل کرده است.

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزود: نرخ پوشش تحصیلی از ۳۸ درصد به ۵۲ درصد رسیده است که با افزایش ۱۴ درصدی نرخ پوشش تحصیلی در کشور مواجه بوده ایم.

وی افزود: فضای حاکم بر مراکز پیش دبستانی تعلیم و تربیت نیست بلکه آشنایی با خوب بیان کردن، اعتماد سازی، حرکت کردن و خوب بازی کردن است.

فضلی ادامه داد: تمام مربیان پیش دبستانی باید متخصص شوند و با تخصص کامل در کلاس های درس حضور یابند که در جهت تحقق این امر تلاش می کنیم تا کارت صلاحیت حرفه ای در اختیار مربیان پیش دبستانی قرار دهیم.

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: باید به شکل گیری هویت دانش آموزان در پیش دبستان توجه ویژه شود چرا که اگر جدی گرفته نشود آسیب جدی به کشور و آینده سازان وارد خواهد شد.