واکنش فتاح به واردات خودرو های لوکس

به گزارشافکارنیوز،پرویز فتاح رئیس کمیته امداد در واکنش به صحبت‌های وزیر کشور مبنی بر اینکه یکصد نفر در کمیته امداد به نام مستضعفان اقدام به واردات خودرو بدون پرداخت مالیات و عوارض گمرکی کرده‌اند، اظهارکرد: البته بسیار خوب بود که جناب آقای رحمانی فضلی قبل از بیان این صحبت‌ها در صحن مجلس با ما طرح موضوع می‌کردند، تحقیق می‌شد و بعد در حضور نمایندگان اعلام می‌کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: وزیر کشور به دلیل صحبت‌های خود در دو ماه گذشته درخصوص ورود پول‌های کثیف از نمایندگان عذرخواهی کردند، بنابراین اینگونه نشود که به دلیل همین صحبت‌ها درخصوص کمیته امداد امام(ره) بخواهند که در صحن مجلس دوباره معذرت‌خواهی کنند.

وی تاکید کرد: کمیته امداد به هیچ عنوان در هیچ موردی حتی یک موضوع اقدام به واردات خودرو از هیچ نوع و هیچ گمرکی نکرده است. موضوع از این قرار بود که طبق مصوبه دولت دهم ساکنان مناطق جنوب کشور با کارت اقامت خود، خودرو وارد کنند، ‌البته باید تاکید کرد که مددجویان کمیته امداد در نقاط مرزی هم زندگی می‌کنند و تعدادی از افراد که از پول و سرمایه کافی برخوردار بودند، کارت این افراد را گرفته و مبلغی ناچیز در حدود ۱۰۰ هزار تومان به این افراد داده و با کارت آنها اقدام به واردات خودرو می‌کنند.

فتاح افزود: بنابراین کمیته امداد امام خمینی(ره) حتی یک مورد هم اقدام به واردات خودرو نکرده و اگر یک مورد در این‌خصوص مشخص شد، می‌توانند به مردم اطلاع دهند. بنابراین با صحبت‌های وزیر کشور جفایی در حق مددجویان کمیته امداد انجام شده و ساحت کمیته امداد مقدس است و مردم به این سازمان اعتماد دارند، بنابراین بنده پس از صحبت‌های وزیر کشور نامه‌ای گلایه‌آمیز به وی نوشته و رونوشت این نامه را به قوه قضائیه و رئیس مجلس شورای اسلامی فرستادم و در این نامه تاکید کردم که شما به چه استنادی در صحن مجلس اینگونه صحبت‌ها را درخصوص کمیته امداد داشتید؟ بنابراین باید مستندات خود را به ما اعلام کنید، از این‌رو ما منتظریم تا پاسخ‌های وزیر کشور را بشنویم، هر چند که این نامه از فردا علنی شده و وزیر کشور باید به خاطر صحبت‌های خود در صحن مجلس مستندات خود را اعلام کند. از این‌رو ما امیدواریم که اینگونه اشتباهات از ناحیه مسئولان صورت نگیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درخصوص مهمترین اولویتهای این سازمان در سال ۹۴ گفت: اصلیترین ماموریت بنده و هیات امنا در کمیته امداد امام خمینی (ره) افزایش اعتماد عمومی مردم به امداد است. از اینرو این گونه اظهارات نابجای وزیر کشور در مجلس به اعتماد عمومی مردم به کمیته امداد لطمه وارد میکند، بنابراین ما همه مامور هستیم که نگاه مردم را نسبت به کمیته امداد بهتر کنیم، بنابراین وقتی که اعتماد مردم نسبت به کمیته امداد افزایش یابد، مردم به این سازمان کمک بیشتری کرده و همراهی بیشتری دارند، از اینرو به فرموده مقام معظم رهبری همدلی و همزبانی میان ملت و مردم باید افزایش پیدا کند و کمیته امداد که بخشی از پیکره نظام است در این همدلی و همزبانی نقش موثری دارد.