بررسی مرگ دختر بچه معلول مجهول‌الهویه

به گزارشافکارنیوز،در خصوص حادثه سقوط دختربچه مجهول الهویه از طبقه سوم مرکز نگهداری نارمک که منجر به مرگ وی شد، اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع حادثه، موضوع را به کلانتری گزارش کردیم و پس از آن مراجع ذیربط از جمله هیئت رسیدگی به تخلفات سازماتن بهزیستی و پزشکی قانونی وارد ماجرا شدند.

وی ادامه داد: این کودک مجهول‌الهویه، چند معلولیتی و دچار اختلالات رفتاری بوده است، این کودکان نیاز به مراقبت‌های ویژه درمانی دارند و نگهداری از آن‌ها بسیار دشوار است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران تصریح کرد: تمام پنجره‌های این مرکز مجهز به حفاظ و استاندارد است و در صورت رعایت نکردن استاندارد این مراکز مجوز افتتاح و شروع به کار نمی‌گیرند. در اتاقی که این کودک نگهداری می‌شده است دو مراقب حضور دارند که ظاهرا با توجه به زمان شام یکی از آن‌ها در اتاق حضور نداشته است.

وی گفت: هیئت بررسی تخلفات سازمان بهزیستی در حال بررسی ابعاد این حادثه است و به طور قطع با هر فردی که قصور کرده، به شدت برخورد می‌کنیم.

مرکز نارمک در زمینه نگهداری معلولان فلج مغزی و ذهنی و نقض مادرزادی، ژنتیکی، مشکلات تنفسی، عفونی فعالیت میکند؛ در تاریخ ۲۲ فروردین سال جاری گزارش سقوط دختربچهای چندمعلولیتی از طبقه سوم این مرکز که منجر به مرگ وی شد به کلانتری منطقه گزارش شد و مسئولان اظهار میکنند در حال بررسی علت این حادثه هستند.