رونمایی از سردیس عباس شیبانی توسط قالیباف

به گزارشافکارنیوز،مراسم تجلیل و تکریم جوانان شهر تهران از عباس شیبانی که به همت خانه شهریاران جوان امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران، سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی، نیلی سرپرست دانشگاه تهران، صادق مشاور رئیس جمهوری، باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، احمد مسجد جامعی، امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، خانواده شیبانی و جمعی دیگر از اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.

مراسم در ابتدا با اجرای سرود ملی و قرائت قرآن توسط قاری ممتاز بین المللی حاج کریم منصوری آغاز شد. در ادامه کلیپی از زندگی عباس شیبانی پخش شد که در آن گوشه های از زندگی کاری و شخصی این انسان از خود گذشته به تصویر کشیده شد. پس از پخش کلیپ محمدباقر قالیباف شهردار تهران در باره ایثار و از خودگذشتگی شیبانی به سخنرانی پرداخت.

محمدباقر قالیباف گفت: وظیفه ماست که سرمایه های اجتماعی و انسانی خودمان را حفظ و گرامی بداریم و قدر بشناسیم و آنها رابرای خودمان الگو قرار دهیم چرا که گذشته و حال ما به واسطه این افراد هم شناخته می شود و هم ما درک درستی از آن پیدا می کنیم و آینده خودمان را با بهره گرفتن از الگوی این افراد می سازیم.

وی افزود: وقتی به زندگی شیبانی نگاه می کنم و به آشنایی که غریب به سه دهه با این مرد عزیز داشتم. در ایشان یک روحیه انقلابی وجود دارد که هیچ وقت در ۶۰ سال تاریخ مبارزه و خدمت خود از راه حق خارج نشده و مسیر قرآن و اهل بیت را سرلوحه کار خود قرار دادند و هیچ گروهی ایشان را از مسیر درست غافل نکرده است.

شهردار تهران در ادامه به استکبارستیزی شیبانی اشاره کرد و گفت: از روزی که فضای استکبارستیزی و استعمارستیزی در خاورمیانه وایران بوده ایشان وارد عرصه مبارزه شدند و بیش از ۱۳ سال زندان را تحمل کردند شیبانی هیچ گاه دلبستگی گروهی و فردی نداشته است از بعد خدمت و زندگی انسان بسیاری سالمی بودند.

وی با تأکید بر اینکه دوری از قدرت و ثروت کار هرکسی نیست گفت: دوری از قدرت و ثروت کار مردانی بزرگ مانند شیبانی است. زندگی فردی ایشان در ابعاد مختلف می تواند الگوی جوانان و مدیران ما در همه سطوح باشد من و امثال من باید از چنین مردانی با چنین روحیاتی درست بگیریم.

قالیباف در ادامه بیان داشت: بعضی شخصیت های بزرگ مثل ایشان همیشه در اتاقشان به روی ارباب رجوع باز است. ایشان در طول مدت ده سالی که توفیق خدمت دارم به کرات برای موضوعات مردم مراجعه کردند ولی هیچ گاه برای خودشان یا با سفارش افراد با نفوذ به بنده مراجعه نکردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ وقت ملاقات من با شیبانی از مرز دو دقیقه بیشتر نشده حتی گاهی من اصرار می کنم که بیشتر بمانند می گویند وقت شما مال من نیست به همین دلیل خواسته که هیچ دری برای ایشان بسته نباشد ما باید این افراد را الگوی زندگی خود قرار دهیم چرا که این افراد سرمایه های ما برای زندگی سالم و ایده آل هستند.

همچنین در این مراسم از سردیس عباس شیبانی رونمایی شد.