به گزارشافکارنیوز،ترویج مسائل ضدفرهنگی، از بین بردن حریم خصوص افراد و خانواده ها، اتلاف وقت، فریب و کلاهبرداری از کاربران، انزوا و افسردگی، نشر اکاذیب از جمله برخی از پیامدهای منفی شبکه های اجتماعی است؛ براین اساس استفاده از تلفن های هوشمند در صورت نادیده گرفتن هشدارها و نگهداری اطلاعات و عکس های خصوصی بستری برای سوء استفاده های برخی افراد را فراهم می سازد.

پلیس فتا با تاکید بر اینکه امروز هیچ لایه پنهانی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وجود ندارد به منظور جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان، از کاربران تلفن های هوشمند و شبکه های اجتماعی خواسته به نکات امنیتی توجه کنند.

به کاربران توصیه می شود:
- بر روی هر لینکی که از طرف فردی ناآشنا ارسال می شود کلیک نکنید چرا که با کلیک لینک، بدافزار عکس و دیگر اطلاعات پروفایل قربانی را سرقت و اطلاعات خصوصی وی را دستمایه اخاذی و دیگر نیات سوء خود قرار می دهد.

- عکس و فیلم های خصوصی خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران حتی نزیکان و اقوام خود قرار ندهید.
- اجازه فیلم برداری و عکس برداری از مجالس خصوصی خود را به دیگران ندهید.

- از ذخیره کردن اطلاعات خصوصی نظیر و فیلم و عکس بر روی تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ پرهیز کنید.

- زمان مراجعه به آتلیه و عکاسی ها دقت کنید مرکز موصوف دارای مجوزهای مربوطه باشد چراکه فعالیت این مراکز بدون مجوزهای لازم غیرقانونی است و احتمال سوء استفاده از عکسهای مشتری ها وجود دارد بویژه عکسهای خصوصی و خانوادگی و این از آسیب هایی است که می تواند زمینه ساز بروز و ظهور آسیب های عمیق تر باشد.