فعالیت بیمارستان‌های فرسوده در تهران

به گزارشافکارنیوز،محمدباقر قالیباف در یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که با حضور قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، اظهارداشت: وزیر بهداشت از مدیران جهادی است که تاکنون زحمات زیادی کشیده و اقداماتی که انجام داده موجب بهبود سلامت کشور شده است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در دهه‌ی اخیر رویکرد اجتماعی و فرهنگی که داشته موجب سلامت به عنوان یکی از مهمترین ماموریت‌های خود اجرایی کرده است.

وی افزود: در حال حاضر در ۳۷۴ محله تهران سرای محله‌ای وجود دارد که در این مکان‌ها خانه‌های سلامت نیز پیش‌بینی شده است و تاکید بر این داریم که مجموعه مدیریت شهری به بحثسلامت توجه بیشتری داشته باشیم.

قالیباف افزود: شهرداری تهران با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌تواند همکاری‌ها و اقدامات گسترده‌ای را داشته باشد. در حال حاضر بیمارستان‌های فرسوده‌ای با سابقه ۸۰-۷۰ سال وجود دارد که باید نسبت به بازسازی و نوسازی آنها اقدام شود و یا بیمارستان‌هایی هستند که غیر استاندارد و غیر منطقی ساخته شده‌اند که باید تکلیف این بیمارستان‌ها نیز مشخص شود.

قالیباف افزود: در حال حاضر توزیع نرمالی در ساختمانهای بیمارستانی در سطح شهر وجود ندارد و شرق و جنوب تهران محروم از بیمارستان هستند در حالیکه غرب تهران سرانه بسیار زیادی در بخش بیمارستانی و مراکز درمانی دارد البته توزیع عادلانه مراکز درمانی به تنهایی از دست وزارت بهداشت بر نمی‌آید و باید دستگاه‌های ذیربط نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

شهردار تهران گفت: در بعضی از مکانهایی که بیمارستان‌ها ساخته شده‌اند مناسب نیست و با توجه به مشکلات زیست محیطی و ترافیکی که در آن منطقه است باید آن بیمارستان تخریب و به مکان بهتری منتقل شود.

قالیباف افزود: هیچیک از اقدامات شهرداری تهران خارج از مصوبات شورای شهر نیست و قطعاً مدیریت شهری و وزارت بهداشت و درمان میتوانند همکاریهایی مثبت در جهت رفاه شهروندان داشته باشند.