ماسک نانو به خط تولید رسید

به گزارشافکارنیوز،پیش از ظهر امروز مراسم افتتاح تجهیزات پزشکی و داروهای جدید جمعیت هلال احمر در شرکت سها با حضور سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور، دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو و امیرمحسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر برگزار شد.

قرص سولامر که در درمان بیماران دیالیزی با نارسایی کلیوی استفاده می‌شود که تولید این محصول برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود.

بیماران کشور تا پیش از تولید این محصول داروی مورد نیاز خود را از کشورهای خارجی تامین می‌کردند تولید این قرص سالانه موجب ۷۵۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی در کشور خواهد شد. نکته مهم این که قیمت نمونه داخلی به میزان ۴۰ درصد نمونه‌های خارجی است و از لحاظ کیفیت، تمام شاخص‌های کیفی آن مطابق نمونه خارجی است.

پلیت عنوان محصول دیگری است که برای نخستین بار در سها تولید می‌شود که در مهارکننده مهم چربی‌های مضر در بدن است. همچنین با تولید و بهره برداری از پروژه ماسک نانو در هلال احمر، ایران سومین کشور در زمینه تولید این محصول خواهد شد و از این قابلیت برخوردار می‌شود که ماسک نانو را به دیگر کشورهای همسایه که با معضل ریزگرد‌ها مواجه هستند، صادر کنند. قیمت تمام شده این ماسک تا یک ششم مشابه خارجی آن است و حجم تولید آن می‌تواند رفع کامل نیازمندی‌ها را در کشور به دنبال داشته باشد.

همچنین امروز دستگاه‌ تصفیه آب جهت تامین آب سالم و بهداشتی در شرایط بحرانی رونمایی شد که در مواقع بحران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پاکاب، سوکارت و کیسه پودر بی کربنات سدیم، تولیدات تجهیزات دیگری است که امروز خط تولید آن افتتاح شد.