سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دیپلم می‌گیرند

به گزارشافکارنیوز،علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در سومین همایش ملی دفاتر پیشخوان خدمات دولت که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: برای اولین بار تأییدیه تحصیلی دانش‌آموزان به صورت الکترونیکی و توسط دفاتر پیشخوان دولت و با استعلام از آموزش وپرورش مبدأ انجام می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همه ساله حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز سال آخر متوسطه که در امتحانات نهایی‌ شرکت می‌کنند موفق به اخذ مدرک دیپلم می‌شوند.

وی با بیان اینکه خروجی‌های آموزش و پرورش در کنکور دانشگاه‌ها و یا اشتغال در مؤسسات دولتی و شرکت‌ها نیاز به استعلام مدرک تحصیلی خود دارند، تصریح کرد: این فرآیند تا قبل از رونمایی از این سامانه با مراجعه به مناطق آموزش و پرورش و طی زمان طولانی به صورت سنتی انجام می‌شد و امروز این کار توسط دفاتر پیشخوان دولت و با استعلام از آموزش و پرورش مبدأ، در کوتاهترین زمان و حداقل هزینه و جلوگیری از سفرهای درون شهری انجام می‌شود.

بفانی با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک بین حاکمیت و ملت است، گفت: سیاست‌های توسعه مشارکت و تمرکززدایی با هدف کاهش هزینه‌های جاری دولت اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش با اتخاذ سیاستهای توسعه مشارکتها و تمرکززدایی در صدد است با بهرهگیری از پتانسیل دستگاههای غیردولتی، خدمات بیشتری را به مخاطبانش ارائه کند.