خرید ۲ میلیونی رییس قوه‌قضاییه از نمایشگاه کتاب

به گزارشافکارنیوز،آیت الله صادق آملی لاریجانی در هفتمین روز برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه بازدید و کتاب‌های مورد علاقه خود را خریداری کرد.

بر اساس این گزارش، رییس دستگاه قضا در بدو ورود به سالن شبستان که علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز او را همراهی می‌کرد به غرفه موسسه فرهنگی مصباح الهدی سر زد و سپس به موسسه دارالحدیثرفت. آملی لاریجانی از انتشارات دارالحدیث، کتاب «در هوای دوست؛ خاطرات دو دهه سرپرستی حج» نوشته محمد محمدی ری‌شهری را به مبلغ ۳۰ هزار تومان خرید.

آملی لاریجانی در ادامه به غرفه موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران رفت و پس از بازدید از آثار مختلف این غرفه، کتاب‌های سنجش و اکتشاف تالیف آیت الله عبادی شاهرودی، لوامع الاسرا فی شرح مطالع الانوار(۳ جلد)، عون اخوان الصفاء علی فهم کتاب الشفاء تصحیح علی اوجبی و اسئله نجم الدین الکاتبی را به قیمت ۲۲۰ هزار تومان خریداری کرد.

رییس قوه‌قضاییه در ادامه از انتشارات انقلاب اسلامی بازدید کرد و سپس به غرفه کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در بیست و هشتیمن نمایشگاه کتاب رفت. عرش الایقان فی شرح تقویم الایمان، المشارع و المطارحات، لوح فشرده مذاکرات مجلس شورای اسلامی و شفاء القلوب و تجوهر الاجسام کتاب‌هایی بود که آملی لاریجانی به مبلغ ۴۷ هزار و ۶۰۰ تومان از این غرفه خرید.

رییس دستگاه قضا سپس به غرفه انتشارات سروش رفت و پس از بازدید از آثار مختلف این غرفه، کتاب ۹ جلدی شاهنامه فردوسی را به قیمت ۱۷۵ هزار تومان خریداری کرد و پس از آن کتاب سلیم بن قیس هلالی را در سه جلد از غرفه ویژه پیامبر رحمت به قیمت ۲۰ هزار تومان خرید.

انتشارات هرمس از دیگر غرفه‌هایی بود که آملی لاریجانی از آن بازدید کرد. رییس دستگاه قضا در این غرفه، کتاب‌های رساله منطقی - فلسفی نوشته لودویک ویتگنشتاین، کلیات شمس تبریزی و مثنوی معنوی را برای خرید انتخاب کرد اما مسئول غرفه آنها را هدیه داد و وجهی بابت این کتاب‌ها دریافت نکرد.

رییس دستگاه قضا در ادامه بازدید خود کتاب درة التاج را به قیمت ۴ هزار و ۴۰۰ تومان از انتشارات علمی و فرهنگی خرید و سپس در بازدید از غرفه انتشارات «دلیل ما» پس از هدیه گرفتن ۲ جلد کتاب الهیات الهی، الهیات بشری، کتاب‌‌های دو جلدی مقیاس الهدایه و هفت جلدی قواعد القهیه را به قیمت ۸۲ هزار تومان خرید.

آملی لاریجانی در ادامه بازدید خود به بخش کتاب‌های عربی بیست و هشتیمن نمایشگاه بین المللی کتاب سر زد و در نخستین بازدید خود از «نشر احسان» کتاب «قضایا فقهیه و مالیه معاصره» را هدیه گرفت. رییس دستگاه قضا همچنین از این غرفه، کتاب‌های الکَشّاف و الاصول امام محمد شیبانی(۱۳ جلد) را به قیمت ۶۲۴ هزار تومان خریداری کرد.

شرح الکبیر المقولات ارسطو، الانسان رموزه و الرسائل الفلسفیه ابونصر فارابی از دیگر کتاب‌هایی بود که رییس دستگاه قضا به قیمت ۱۸۰ هزار تومان از نشر دارالتکوین خریداری کرد.

رییس دستگاه قضا در پایان از غرفه انتشارات دارالافاق العربیه بازدید کرد و از این غرفه، کتابهای اسرار البلاغه، معجم غریب الحدیث فی صحیح مسلم، تهذیب الآثار، المجان فی اللغة و القرآن کریم و الحکیم الترمذی را به قیمت ۹۹۰ هزار تومان خرید.