واکنش سردار مومنی به موضوع قاچاق انسان

به گزارشافکارنیوز،سردار اسکندر مومنی در حاشیه نشست روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر چگونگی قاچاق روزانه صدها افغانستانی از مرزهای شرقی کشور به داخل ایران و شهرهای مرکزی آن اظهار داشت: افغانستان کشوری است که متاسفانه از شاخصه‌های توسعه انسانی پایینی برخوردار است و به واسطه جاذبه‌های مختلف ایران، اتباع این کشور تمام تلاش خود را برای ورود به کشورمان دارند.

وی با اشاره به راه‌های فرعی و کوره‌راه‌های متعدد مرزی در مرزهای شرقی گفت: قاچاقچیان انسان با سوءاستفاده از راه‌های فرعی متعدد و کوره‌راه‌های مرزهای شرق کشور اقدام به انتقال اتباع افغانستانی به داخل ایران می‌کنند ولی اینکه گفته می‌شود قاچاقچیان به صورت کاروانی انتقال اتباع این کشور را انجام می‌دهند صحت ندارد.

مومنی با ابراز امیداری نسبت به انسداد مرزها و اختصاص بودجه لازم برای این منظور گفت: مبارزه با قاچاق انسان یکی از مهمترین اولویت‌های نیروی انتظامی است و امیدواریم با اختصاص منابع مالی لازم در موضوع انسداد مرزها بتوانیم تا حدی از این موضوع پیشگیری کنیم.

* گزارش کشت رسمی خشخاش در ایران وجود ندارد


وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد انتشار گزارشی در برخی رسانه‌ها مبنی بر کشت خشخاش مرغوب در داخل کشور و موسوم به تریاک خانی گفت: قطعا با هرگونه کشت خشخاش در کشور مبارزه می‌شود و مردم ما با توجه به ضرباتی که از اعتیاد و موضوع مواد مخدر خورده‌اند با این موضوع برخورد خواهند کرد ولی در مجموع موضوع جدی در این زمینه وجود ندارد و کشت این نوخ خشخاش به طور رسمی تاکنون گزارش نشده است.

* کاهش ۷ درصدی سرقت مسلحانه از ابتدای امسال


جانشین رئیس پلیس کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وقوع چندین فقره سرقت مسلحانه در رزهای اخیر در برخی استانهای کشور گفت: در سال ۹۴ شاهد کاهش وقوع سرقت‌های مسلحانه در کشور بودیم و یک ماه و ۲۰ روز اخیر آمارها نشان از کاهش ۷ درصدی سرقت مسلحانه در کشور دارد.

* اعلام ۵ اولویت پلیس در مبارزه با مواد مخدر


مومنی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن ۵ اولویت به منظور مقابله با مواد مخدر اظهار داشت: در یک ماه اخیر ۶۴ تن مواد مواد مخدر از قاچاقچیان و اشرار کشف و ضبظ شده است و این نشان دهنده عزم جدی پلیس در کشف و مبارزه با مواد مخدر است.

جانشین رئیس پلیس کشور ادامه داد: مبارزه با ورود مواد مخدر به داخل کشور، برخورد با توزیع کنندگان داخلیف پیشگیری از اعتیاد، درمان معتادان و همچنین برخورد با جلوه‌های اعتیاد در شهرها و کلانشهرها از جمله ۵ اولویت پلیس در موضوع مبارزه با مواد مخدر هستند.

مومنی در پایان خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که جمعآوری معتادان به هیچ وجه کار سختی نیست ولی این جمعآوری نیازمند در اختیرا قرار دادن فضا امکانات لازم برای بازپروری معتادان خیابانی است.