جلسه ابتکار و امین‌زاده با اعضای کمیسیون قضایی مجلس

به گزارشافکارنیوز،موسی غضنفرآبادی با بیان اینکه روز گذشته الهام امین زاده، معاون حقوقی رئیس‌جمهور و معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست مهمان کمیسیون قضایی مجلس بودند، گفت: در ابتدای جلسه، معاون حقوقی رئیس جمهور در خصوص فعالیت‌های و کارهای صورت گرفته در دولت و همچنین تهیه طرح‌ها و لوایح گزارشی را ارائه داد.

وی افزود: در ادامه این نشست رئیس سازمان محیط زیست به مشکلات و نیازهای موجود در بحثمبارزه با متعرضین به محیط زیست اشاره و پیشنهاد کرد تا طرح‌ها و لوایح لازم در این زمینه به تصویب برسد.

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با تأکید بر اینکه خانم ابتکار از کمبود امکانات و بودجه گلایه داشت، گفت: یکی از مواردی که من به ایشان گوشزد کردم، کمبودهای شهرستان‌های شرق استان کرمان در رابطه با نیروی انسانی و عدم نظارت کافی بود.

غضنفرآبادی تصریح کرد: صحبت من با رئیس سازمان محیط زیست این بود که خسارت‌های زیست محیطی همچون شکار برخی حیوانات نادر قابل جبران نیست.

وی ادامه داد: یکی از مباحثمطروحه در این جلسه عدم تناسب جرم با مجازات بود، خاتم ابتکار معتقد بودند که مجازات‌ها بازدارندگی لازم را ندارند و باید تشدید شوند.

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: در پایان این جلسه پیشنهادات جهت بررسی در دستور کار کمیسیون قضایی قرار گرفت.