کلاهبرداری از نیازمندان با کارت ملی یک طلبه

به گزارش افکارنیوز، مرد ۴۸ ساله ای که به اتهام ده ها فقره کلاهبرداری توسط مأموران تجسس کلانتری امام رضا(ع) مشهد دستگیر شده بود، در حالی که عنوان می کرد همسرش به خاطر خلاف کاری های متعدد، او را ترک کرده است، درباره چگونگی کلاهبرداری از افراد نیازمند به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری، گفت: وقتی نتوانستم دیپلم بگیرم به کارگری روی آوردم، اما خیلی زود و بر اثر همنشینی با چند تن از دوستان معتادم من هم به مصرف مواد گرایش پیدا کردم آن روزها در یکی از روستاهای اطراف مشهد سکونت داشتیم و خیلی از افراد بی سواد برای نوشتن نامه و یا درخواستی از اداره ها به من مراجعه می کردند.



این در حالی بود که من به سوی مصرف مواد مخدر صنعتی کشیده شده بودم و برای این کار از آن ها مبلغی را می گرفتم. طولی نکشید که زندگی ام به هم ریخت و دیگر پولی برای تأمین مواد نداشتم و از سوی دیگر هم به خاطر اعتیاد نمی توانستم کار کنم تا این که برای فراهم کردن هزینه های زندگی به سرقت های خرد مانند جیب بری و کیف زنی روی آوردم.



در همین روزها، همسرم نیز به خاطر خلاف کاری هایم از من طلاق گرفت تا این که روزی کیف فردی را در اتوبوس سرقت کردم که داخل آن کارت ملی مربوط به یک طلبه وجود داشت. با دیدن آن کارت به فکر کلاهبرداری از نیازمندان افتادم و پس از شناسایی طعمه ها خودم را به آن ها نزدیک می کردم و با برقراری یک ارتباط صمیمانه چنین وانمود می کردم که از مسئولان یک موسسه خیریه هستم و از سوی دولت مبلغ ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به افراد نیازمند در اختیار من گذاشته شده است.



سپس با چرب زبانی و جلب اعتماد آن ها و همچنین نشان دادن کارت ملی، عنوان می کردم کمک به مردم آسیب دیده و محروم جامعه وظیفه ماست و بدین ترتیب از آن ها می خواستم لوازمی را که در زندگی نیاز دارند اعلام کنند. سپس اقلام درخواستی آن ها را با گذاشتن کاربن در دو برگ یادداشت می کردم و نامه ای را خطاب به وکیل موسسه واهی می نوشتم و درخواست می کردم تا اموال مذکور را تحویل دهند، در ادامه مبلغ هنگفتی را بابت کرایه حمل لوازم از تهران به مشهد از طعمه هایم می گرفتم و متواری می شدم تا این که چند روز قبل با پیگیری شاکیان دستگیر شدم و…

شایان ذکر است به دستور سرهنگ رضاپور(رئیس کلانتری امام رضا(ع)) متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.