راهی برای رهایی از مگس‌های سفید

به گزارشافکارنیوز،محمد حقانی، ‌ رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران، با بیان اینکه هجوم احتمالی مگس های سفید صدمه ای را متوجه درختان نمی کند، گفت: هجوم مگس های سفید ناشی از تغییرات آب و هوا و صدمه وارد شدن به محیط زیست و همچنین افزایش گازهای گلخانه ای است.

وی با اشاره به اینکه کاهش میزان بارندگی نیز باعثتغییر میزبان مگس های سفید می شود بنابراین در پی خشکی هوا آنها به شهرها هجوم می آورند، ادامه داد: هر حشره و موجود زنده ای از نظر اکولوژیکی گیاهی خاصی به عنوان میزبان دارند که روی آن به زندگی خود تداوم می بخشند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: با تغییرات آب و هوایی شرایط زندگی این حشره ها و موجودات زنده تغییر می کنند در نتیجه سراغ گیاه دیگری برای تداوم زندگی می روند که البته این امر با آنچه در طبیعت آنها پیش بینی شده تفاوت دارد.

وی افزود: برخی حشرات هنگامی که به گیاهان حمله می‌کنند از پارانشیم(قسمت سبزینه گیاه) یا زمانی که شته‌ها به گیاهان حمله می‌کنند معمولا با نیش خود از شیره گیاهان تغذیه می‌کنند و به دلیل اینکه گیاه یا درخت دیگر نمی‌تواند تبادل گاز و اکسیژن داشته باشد، آسیب می‌بینید و خشک می‌شود اما حشراتی مانند مگس سفید این آسیب را به درختان وارد نمی کنند.

حقانی خاطرنشان کرد: مگس های سفید در شرایط بسیار گرم یا بسیار سرد ادامه حیات نخواهند داد زیرا آنها در هوایی مانند هوای گلخانه دوام می آورند. علاوه بر این در اثر بارندگی، سم پاشی برای سایر حشرات یا آب شویی درختان توسط شهرداری احتمال مواجه شدن با مگس های سفید کاهش می یابد.