جوانان ایرانی پاک‌ترین، مقاوم‌ترین و باهوش‌ترین جوانان دنیا

به گزارشافکارنیوز،محمود گلزاری معاون وزیر ورزش و جوانان در هفتمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع)(جوان سرباز) نیروهای مسلح، گفت: انقلاب اسلامی سرباز و سربازی را متحول کرده است. ۸ سال دفاع مقدس همراه با معنویت را نمی‌توان نمونه‌ای دیگر جز صبر اسلام تشبیه کرد.

وی گفت: کشورهای دیگر برای تشییع سربازان و فعالیت آنان در جبهه‌های جنگ از فعالیت‌های تفریحی مضر استفاده می‌کنند با این حال به خواسته خود نمی‌رسند.

گلزاری افزود: نیروهای نظامی آمریکایی که در عراق جنگیدند پس از بازگشت به آمریکا نزدیک به ۲۰ درصدشان خودکشی کردند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند در حالیکه همه امکانات را همراه خود داشتند و مشکلات خود و خاطرات خود را در همه جا منتشر کرده‌اند.

گلزاری گفت: امروز در مراسمی از مجموعه خاطره گردان کمیل و هنزله که در زمان دفاع مقدس ۵ شبانه روز گرسنه و تشنه مقابل دشمن مقاومت کردند و تسلیم نشدند، رونمایی شد که چنین اقدامی را فقط می‌توان در سطح اسلام مشاهده کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: جوانان ایرانی پاک‌ترین، مقاوم‌ترین و باهوش‌ترین جوانان دنیا هستند و اکنون بیش از ۳۰ سال است که در حوزه علمی و عملی با جوانان سر و کار دارم و مشکلات آنها را می‌دانتم و به این نتیجه رسیدم که اگر جوانان ایرانی دچار آسیب نیز شوند، این آسیب عمقی نیز نخواهد داشت و می‌توان با راهکارهای مختلف آنان را از آسیب خارج کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام و رهبری تاکنون بارها بر اهمیت توجه به مسائل جوانان سخن گفته‌اند چنانکه مقام معظم رهبری فرموده اند: «اگر جوان قدر خود را بداند معجزه می‌کند و کوه را بر می‌کند» و امام راحل نیز فرمودند هر کشوری دارای دو منبع شامل منابع زیر زمینی و روزمینی است که منابع رو زمینی کشور جوانان آن هستند پس باید شأن جوانان رعایت شود.

گلزاری گفت: رهبری همواره بر شان و منزلت سربازی تاکید کرده‌اند ولی متاسفانه امروزه سربازان از جوانان بههر طریقی از زیر سربازی شانه خالی می‌کنند و به سربازی نمی‌روند یا تلاش می‌کنند از آن معاف شوند در حالیکه دوره سربازی یک دوره سازندگی و معنوی است.

وی گفت: من به عنوان کارشناس تجربه کردم که در بسیاری از موارد که جوانان به علت نحوه تربیتی نامناسب در خانواده‌ها و مدارس نازپرورده شده‌اند در سربازی مشکلاتشان حل می‌شود و قطعاً اگر نیروهای مسلح در این حوزه فعالیت کند سربازی می‌تواند جبران کننده کم‌کاری خانواده و مدارس باشد.

گلزاری گفت: اکنون سربازی از چشم جوانان افتاده است و جوانان همچون شهید باکری و صیاد شیرازی زیبایی‌های سربازی را نمی‌ بینند.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: چندی پیش در مصاحبهای از من سوال شد که پس از انتخاب این جوانان و سربازان نمونه چه اتفاقی برای آنها میافتد و من پاسخ دادم ما خیلی تعهد نداریم که این فرد را تا ۴۰ سالگی حمایت کنیم چرا که خود این افراد این توانایی را دارند که راه پیش روی خود را باز کنند ولی اکنون اعلام آمادگی میکنم که در کنار نیروهای مسلح بنشینیم و درباره استفاده بجا از منتخبان این ۷ جشنواره در داخل کشور و استفاده بجا از آنها همکاری کنم.