به گزارشافکارنیوز،رئیس پلیس فتا این استان اظهار داشت: فردی مضطرب با ارائه مرجوعه قضائی به این پلیس مدعی شد ۱۳۰ میلیون ریال از حسابش به سرقت رفته در حالی‌که می‌داند این برداشت‌ها چگونه صورت گرفته است!

سید موسی حسینی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان کرد حدود پنج ماه پیش پیامکی مبنی بر برنده شدن در قرعه‌کشی بر روی تلفن همراهش ارسال‌ شد که از وی درخواست می‌شود برای دریافت وجه به خودپرداز بانک مراجعه کند.

وی افزود: شاکی نیز طمع کرده و در حالی‌که می‌دانسته پیام از طرف کلاهبرداران است یک حساب بانکی که وجه نقدی در آن نبوده را انتخاب و به درخواست کلاهبردار پاسخ مثبت می‌دهد.

حسینی گفت: پس از گذشت پنج ماه از آن واقعه، ۱۳۰ میلیون ریال وام به همین حساب واریز شده که کمتر از دو ساعت توسط فرد کلاهبردار از حسابش برداشت می‌شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با تشکیل پرونده کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را برای شناسایی متهم آغاز کرده و در ادامه موفق به شناسایی متهم شدند.

وی در این مورد بیان کرد: هیچ ارگان و سازمانی برای واریز وجه با عنوان برنده شدن، از افراد درخواست نمیکند به خودپرداز بانک مراجعه کند و همواره شهروندان باید هشیار بوده و فریب اینگونه پیامکها را نخورند.