محل اسکان زائران برای مراسم سالگرد ارتحال

به گزارشافکارنیوز،رضا نثاری درباره پردیس فرهنگی و اجتماعی این منطقه در حرم مطهر گفت: امسال خدمات فرهنگی و اجتماعی ویژه این منطقه با مناطق ۲ و ۴ به شکل مشترک دیده شده که در پردیس «خورشید ولایت» در ضلع شمالی حرم مطهر امام(ره) مقابل بخشداری شهر آفتاب با رویکرد هنر حضرت امام(ره) ارائه می شود.

وی ادامه داد: در همین راستا فعالیت های محتوایی توسط خانه های سرای محلات طراحی و اجرا می شود که اقداماتی از قبیل پخش فیلم های کوتاه، مستند از زندگی حضرت امام(ره)، مسابقه نقاشی کودکان، برگزاری مسابقه «قرآن بخوانید جایزه بگیرید»، گرفتن عکس یادگاری، خدمات مشاوره ای، ویزیت رایگان و تست فشار خون، ارائه خدماتی نظیر شارژ موبایل و ایجاد فضاهای استراحت، توزیع محصولات فرهنگی، مسابقات خاطره نویسی و خاطره گویی را شامل می شود.

نثاری افزود: سایر غرفه های پردیس «خورشید ولایت» شامل حجاب و عفاف با موضوع سبک زندگی، خوشنویسی با موضوع اشعار امام(ره)، رادیو نمایشگاه و مصاحبه با مسئولان و بازدیدکنندگان، غرفه ۱۹۹، نسیم بهشت برای پاسخگویی به مسائل شرعی، جنگ نرم با موضوع فضاهای مجازی، خلاقیت و هوش(بازی های فکری)، آسمان آبی زمین پاک و ایجاد نگارگذر، خانه اسباب بازی و در نهایت معرفی مجموعه جشنواره های شمسه است.

شهردار منطقه ۱۹ درباره اقدامات ترافیکی این منطقه در نزدیکی حرم مطهر گفت: فعالیت های ترافیکی شهرداری منطقه ۱۹ از ۱۳ خرداد در معابر منتهی به حرم اجرا می شود. از جمله اقدامات حوزه حمل و نقل وترافیک این منطقه ساماندهی تردد خودروها در پیاده روهای درب غربی با اجرای ۱۰۰۰ متر گاردریل و نصب ۱۵۰ مانع یوشکل در درب شمالی حرم است. همچنین ۱۰ کیلومتر خط کشی محوری در معابر اجرا و خط کشی محدوده جایگاه نشستن هلی کوپتر نیز توسط این حوزه انجام می شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، ۶۰ تابلوی اسامی استانها جهت تسهیل اسکان زائران شهرستانهای مختلف بر اساس مسیرهای تعیین شده نصب خواهد شد. بر این اساس استانهای اصفهان و مرکزی در بلوار حدفاصل بین ایستگاه کهریزک تا مرقد امام مستقر می شوند. استانهای قم، خوزستان و یزد نیز در ضلع جنوب حرم به موازات عوارضی تهران قم مستقر خواهند شد. همچنین استانهای آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی و شمالی و قزوین در ضلع شمالی حرم و در کنار بخشداری آفتاب مستقر می شوند. استانهای لرستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، سمنان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خودروهای شخصی در داخل بهشت زهرا(س) و در ضلع شرقی حرم مستقر می شوند.

نثاری در ادامه گفت: استانهای خراسان جنوبی، البرز و بسیج های استانهای شهر تهران نیز در داخل بهشت زهرا(س) و در معابر اطراف قطعات ۲۰۰ به بالا مستقر خواهند شد. استانهای گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل، زنجان، همدان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، بوشهر و شهرستانهای اسلامشهر و رباط کریم در ضلع غربی حرم و در جنوب دانشگاه یادگار امام مستقر می شوند.

شهردار منطقه ۱۹ همچنین افزود: بین این اتوبوسها و حرم مطهر، اتوبوسهای زائران خارجی و ارگانهای دولتی و نیز اتوبوسهای نظامی مستقر خواهند شد. اتوبوسهای شرکت واحد نیز در ضلع شمالی حرم در کنار زیرگذار شمالی مستقر می شوند. جهت پارک مینی بوس های تحت نظارت شرکت واحد و موتور سیکلت ها نیز پارکینگ شاهد در نظر گرفته شده است.

وی درباره خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی در روز برگزاری مراسم گفت: در این روز تاکسی های شرکت تاکسیرانی از سه راه باقر شهر به صورت رایگان نسبت به جابجایی زائران تا حرم مطهر اقدام می کنند. مترو و شرکت واحد نیز به صورت رایگان به زائران خدمات ارائه می دهند.

نثاری درباره اقدامات حوزه خدمات شهری گفت: خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۹ به مناسبت مراسم بزرگداشت امام راحل در سه بخش انجام خواهد شد: بخش اول شامل فعالیتهای قبل از برگزاری مراسم بزرگداشت از جمله رفع نواقص المانهای ترافیکی، مرمت آسفالت، شستشوی مبلمان شهری، پاکسازی عمومی محورها، آماده سازی پهنه مربوط به منطقه ۱۹، نصب داربست و استقرار ستاد شهرداری منطقه ۱۹، نصب بنرها و اکران بیلبوردها و اجرای برنامه های پیش بینی شده در پهنه با هماهنگی ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) می شود.

شهردار منطقه ۱۹ ادامه داد: در روز برگزاری مراسم نیز تانکرهای آب در جایگاه منطقه و نقاط جانمایی شده استقرار می یابد. علاوه بر این کنترل مستمر برای جلوگیری از سد معبر، نظافت محورها و مراقبت از فضای سبز و جنگل کاری ها به منظور جلوگیری از آسیب دیدن آنها صورت می گیرد. بعد از اتمام مراسم نیز پاکسازی عمومی تمامی محورها، پارکینگها و محورهای منتهی به مرقد مطهر انجام می شود.

نثاری درباره اقدامات عمرانی شهرداری منطقه ۱۹ گفت: این اقدامات شامل عملیات لکه گیری با آسفالت سرد در پارکینگ های شمالی و غربی و زیرگذر دانشگاه آزاد با استفاده از دستگاه بلوپچر است که به اتمام رسیده و فعالیت زیرسازی و آسفالت نیز در پارکینگ غربی که همه ساله محل اسکان بسیاری از زائران است، به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع به منظور بهسازی محل عبور خط متروی تهران – پرند در حال انجام است.

آماده سازی پهنه تحویلی منطقه ۱۲


شهردار منطقه ۱۲ تهران از آماده سازی پهنه تحویلی این منطقه در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، عابد ملکی با اعلام این خبر افزود: مرمت و لکه گیری پهنه، رنگ آمیزی المانهای شهری، بهسازی فضای سبز، شستشو، پاکسازی معابر با استقرار نیروها در زمان مقرر، برپایی ایستگاه فرهنگی و … در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ است.

وی همچنین با اشاره به برپایی ایستگاه فرهنگی «خورشید ولایت» در حرم مطهر با همکاری مناطق هفت و ۱۳ گفت: در این ایستگاه غرفه هایی همچون سلامت(تست قند خون، فشار خون، ویزیت رایگان، مشاوره پزشکی و …)، ورزش(فوتبال دستی، دارت، شطرنج، بازی های فکری و …)، بانوان(توزیع کتاب و مقنعه، حجاب و عفاف و مشاوره) و همچنین مدیریت محله دایر شده و به زائرین حرم مطهر خدمات رسانی خواهد نمود.

مبارزه با جانوران موذی در معابر منتهی به حرم


اکیپهای اداره ساماندهی حوزه معاونت خدمات شهری و فضای سبز شهرداری منطقه ۱۸ با هدف حفظ محیط زیست و تندرستی شهروندان، اقدام به زنده گیری و جمع آوری سگ های ولگرد با استفاده از روش های علمی و بدون به کار گیری سلاح گرم در معابر منتهی به حرم مطهر امام خمینی نموده و این حیوانات را به مراکز بهداشتی نگهداری حیوانات منتقل می کنند.

همچنین عملیات خط کشی محوری پهنه جنوب غربی حرم مطهر امام راحل با هدف رفاه حال زائران و کاهش بار ترافیکی توسط شهرداری منطقه ۱۸ انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸؛ در این عملیات حدود ۸۰۰ متر از سطح روکش آسفالت پهنه جنوب غربی حرم مطهرکه نیاز به خط کشی محوری داشت، تحت پوشش قرار گرفت.

علاوه بر این، بازدیدهای روزانه و مستمر از پهنه منطقه ۱۸ در حرم مطهر با هدف رفع نقص و گره های ترافیکی موجود و جانمایی فضاهای مناسب برای ایجاد پارکینگ اتوبوسهای زائران بامشارکت پلیس راهور منطقه ۱۹ نیز توسط شهرداری منطقه ۱۸ در حال انجام است.