نقاط پرحادثه از عوامل مهم در تصادفات جاده‌ای

به گزارشافکارنیوز،محمدحسین فرهنگی در خصوص یکی از عوامل مهم در سوانح رانندگی به خصوص حمل و نقل عمومی را وجود نقاط حادثه خیز عنوان کرد و گفت: باید برای رفع این نقاط برنامه ریزی انجام شود زیرا تا زمانی که این نقاط وجود داشته باشد احتمال تصادف زیاد است.

وی با بیان اینکه نقاط حادثه خیز در جاده‌ها همیشه از محل های پرتصادف به شمار می‌رود، بیان کرد: در کمیسیون عمران مجلس هم جلسات زیادی برای این موضوع برگزار شده است تا پیگیری این نقاط در دستور کار دولت قرار گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص اینکه چرا پس از گذشت مدتی، سوانح تلخ جاده ای فراموش می‌شود و پیگیری برای حل علت وقوع حوادثانجام نمی گیرد، افزود: کمیته‌های مجلس تمام علل حوادثرا بررسی می‌کنند اما برخی رفع علت‌ها زمان بیشتری نیاز دارد.

فرهنگی با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از مشکلات در ایجاد یک تصادف نقش دارد، گفت: معتقدم رفع نقاط حادثه خیز از عواملی است که می‌تواند، شدت تصادفات را به خصوص در بخش حمل و نقل عمومی کاهش دهد.

وی به ساخت آزادراه ها و بزرگراه ها برای کاهش سوانح اشاره کرد و افزود: ساخت آزادراهها و بزرگراه در مسیرهای پرخطر میتواند به کاهش تصادفات کمک کند، همانطور که در برخی محورها ساخت آزادراه به کاهش بسیار بالای سوانح جادهای کمک کرد.