کم عنایتی وزیر ورزش به حوزه جوانان

به گزارشافکارنیوز،بهمن بهمنی با اشاره به اینکه مشکلات حوزه جوانان مشکلات ساختاری نیست، گفت: حتی اگر دو حوزه ورزش و جوانان ادغام نمی‌شدند مشکلات حوزه جوانان همچنان وجود داشت چراکه جوانی دوره‌ای است که مسائل خاص خود را دارد و نمی‌توانیم بگوییم اگر ساختار تغییر کند مسائل و مشکلات حوزه جوانان حل می‌شود.

وی ادامه داد: ادغام دو ساختاری که هیچ تناسب ماهوی با هم ندارند مشکلات و تبعات خود را در اجرای مأموریت وزارت ورزش و جوانان ایجاد کرده است که این مأموریت‌ها اگر انجام نشود مشکلاتی نیز برای جوانان ایجاد می‌کند یا حداقل مشکلات جوانان را حل نمی‌کند.

بهمنی اظهار داشت: در ساختار فعلی و شکل سازمانی فعلی وزارت ورزش و جوانان، جوانان جایگاهی ندارد و مورد عنایت وزیر و دست اندرکاران نیست و بیشتر بودجه‌ها و امکانات در اختیار حوزه ورزش است، ورزش پر هزینه، پر حاشیه و کم بازده است و در عین حال بدنه سنگین خود را دارد و هیچ موقع نمایاننده وضع کامل جوانان در عرصه‌های کلان مملکت نیست.

این فعال حوزه جوانان تصریح کرد: اختصاص یک معاونت از چند معاونت وزارت ورزش و جوانان به جوانان، با امکانات بسیار کم و نیروی انسانی بسیار کم با یک وظیفه چند میلیونی از لحاظ جمعیت، این معاونت باید مأموریت فرابخشی داشته باشد که هر کدام از دستگاه‌ها که مسئولیتی در حوزه جوانان دارند با هم هماهنگ شوند و معاونت امور جوانان باید این کار را انجام دهد که یک معاونت نمی‌تواند این کار را به نحو احسن انجام دهد.

وی افزود: ورزش برای جوانان است و نه جوانان برای ورزش، اگر قرار بود ادغامی هم صورت بگیرد باید عنوان آن وزارت جوانان و ورزش بود، بحث اسم نیست اما این اسم گذاری اشتباه است و شرح وظایف آن اجحاف به حوزه جوانان است.