مدیریت یکپارچه بهداشتی در تهران وجود ندارد
گروه اجتماعی -

دکتر رحمت الله حافظی با بیان این مطلب اظهار داشت: در تهران سه دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که شهر را در زمینه بهداشت و درمان تقسیم کرده اند اما متاسفانه مدیریت واحد و یکپارچه ای برای ساماندهی این مهم وجود ندارد.

به گزارشافکارنیوز، وی افزود: هفته گذشته جلسه ای با حضور وزیر بهداشت برگزار شد که طی آن دکتر هاشمی نیز از وضعیت بهداشت و درمان پایتخت ابراز نگرانی کرد.

وی بیان کرد: وزیر بهداشت همچنین بر فعالیت دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران بر آموزش و پژوهش تاکید کرد و خواستار مدیریت یکپارچه برای موضوع بهداشت و درمان تهران شد.
وی تصریح کرد: به پیشنهاد وزیر، بخشی از امور درمان شهر تهران را همانند سایر کشورها می توان به سایر نهادهای اجتماعی مانند شهرداری واگذار کرد.

حافظی توضیح داد: برای نمونه می توان فعالیت اورژانس و سامانه ۱۱۵ را زیر نظر شهرداری تهران اداره کرد و برای این کار سازمان مدیریت حوادثو فوریت های پزشکی را تشکیل داد که با این کار می توان خدمات را بسیار سریعتر ارائه کرد.

این عضو شورای شهر اظهار داشت: خوشبختانه در مورد واگذاری بخشی از مسائل بهداشت و درمان از سوی وزارت بهداشت به شهرداری آمادگی داریم به طوری که می توان بخشی از هزینه های تجهیزات، آمبولانس ها، ساختمان های مورد نیاز را از خزانه شهر بپردازیم.

وی عنوان کرد: برای خدمات رسانی بهتر و سریعتر باید در کنار ایستگاه های آتش نشانی اقدام به ساخت پایگاه های اورژانس و امداد کرد زیرا بسیاری از عملیات های این دو نهاد مشترک است و با این کار شاهد هماهنگی بیشتر و خدمات رسانی بهتر خواهیم بود.

وی ادامه داد: اورژانس در واقع پاشنه آشیل وزارت بهداشت و با واگذاری امور مروبوط به این سامانه به شهرداری می توان ظرفیت و توان فیزیکی آن را ارتقاء داد.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه حدود یک سوم از امکانات در اختیار این نهاد بوده و بر اساس آمار از این برنامه تعریف شده عقب هستیم بنابراین مدیریت شهری باید با وزارت بهداشت همکاری متقابل بیشتری داشته باشد تا بتوان سطح بهداشت و درمان را در تهران ارتقاء داد.