برای مقابله با زمین خواری دولت بر بدنه خود نظارت کند
گروه اجتماعی -

حسین نجابت با بیان این مطلب اظهار داشت: معمولا زمینه این کار در دستگاه های اجرایی بیشتر فراهم می شود و متخلفان با استفاده از ضعف های نظارتی اقدام به انجام این کار می کنند.

به گزارشافکارنیوز، وی افزود: بیشتر زمین های اطراف تهران دارای شناسنامه و اوراق هویتی هستند و با کوچکترین اقدام خلاف قانون شهرداری، سازمان اراضی و … فوری می توانند متوجه شوند اما اگر اکنون شاهد زمین خواری در این محدوده هستیم باید گفت ریشه ضعف های نظارتی از جانب این سازمان ها و دستگاه ها دارد.

وی تصریح کرد: همان گونه که حجت الاسلام رییسی، دادستان کل کشور گفته است؛ افراد سودجو از غفلت مسئولان استفاده کرده و با قانون ‌گریزی تخلفاتی انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: در کنار آن برخی از عوامل در دستگاه های اجرایی هستند که با افراد متخلف همکاری کرده و زمینه های بروز زمین خواری را فراهم می کنند.

وی بیان کرد: دولت و قوه قضاییه باید به همان میزان که با زمین خواری برخورد می کنند با کسانی که در دستگاه های اجرایی به وظیفه خود عمل نکرده و با چشم پوشی و مشارکت بستر این کار خلاف را فراهم می کنند، برخورد جدی کنند.

نجابت اظهار داشت: دولت باید در ۲ بعد در خصوص مساله زمین خواری برخورد جدی انجام دهد، نخست اینکه باید برای جلوگیری از زمین خواری و مبارزه با زمین خواران، حمایت های قانونی صورت گیرد.

وی ادامه داد: دوم اینکه با کسانی که این تخلف را در سال های گذشته انجام داده اند نیز باید برخوردهای قانونی صورت گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی برای مبارزه با این پدیده، عزم خود را جزم کرده و خوشبختانه در ماه های گذشته توانسته زمین های زیادی را از دست متخلفان خارج و به دولت بازگرداند و در کنار ان نیز کمیسیون اصل ۹۰ نیز پیگیری های خوبی را انجام داده است.

وی گفت: دولت نیز اگر واقعا به دنبال مقابله با زمین خوار یو از بین بردن زمینه های بروز این تخلف است باید افراد متخلف در دستگاه های اجرایی و بدنه خود را به دستگاه قضایی معرفی کند تا برخورد جدی با آنها صورت گیرد.

نجابت عنوان کرد: مسوولان اجرایی نیز باید با افراد متخلف در دستگاه و سازمان تحت مدیریت خود مقابله کنند و اجازه ندهند تا متخلفان با خیال راحت به کار خود ادامه دهند.