توصیه‌های پلیس برای پیشگیری از سرقت منزل

به گزارشافکارنیوز،سرهنگ محسن اقبالیان فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند همدان توصیه های کاربردی و راهبردی را با موضوع پیشگیری از سرقت منزل اعلام کرد.

سرهنگ محسن اقبالیان بیان داشت: آگاهسازی عمومی با هدف اثر بخشی مفید
در حوزه پیشگیری اجتماعی از وقوع جرایم مختلف یکی از برنامه های مدون ناجا بوده است.

متاسفانه در این حوزه سهل انگاری های متعددی از سوی شهروندان صورت گرفته
که با سوء استفاده افراد سودجو به زیان های جبران ناپذیری انجامیده است. فلذا لازم است یا بکار بستن نکات ذیل از بروز این گونه سرقت ها پیشگیری شود.

۱ - در زمان خرید یا اجاره منزل جدید اولین و مهمترین کار تعویض کلیه قفل های ورودی است لذا قبل از انجام هر کاری این اقدام صورت پذیرد.

۲ - اشیاء گرانقیمت بلااستفاده و وجوه نقدی خود را حتما در داخل گاوصندوق نگهداری نموده و حتی الامکان از افشای محتویات گاوصندوق به افراد غیر از خانواده حتی نزدیکترین دوستان خود خودداری نمایید چراکه محتمل است آن دوست موضوع را به صورت عمد یا غیر عمد در حضور افراد سود جو و خلافکار بازگو کند.

۳ - چنانچه قصد خروج از منزل را دارید حتما نسبت به قفل نمودن کلیه درها با قفل های محکم اقدام نمایید هر چند این ترک منزل چند ساعت بیشتر نباشد.

۴ - در صورت امکان از سیستم های ضد سرقت و دوربین های مداربسته در ورودی
منزل استفاده شود.

۵ - همواره با بررسی وضعیت ساختمان منزل راههایی که احتمال ورود افراد سارق
در ان وجود دارد را مسدود نمایید.

۶ - در صورتی که قصد مسافرت دارید حتما این موضوع را با یکی از نزدیکان خود در میان گذاشته و از او بخواهید در عدم حضورتان به صورت مستمر از منزل شما سرکشی نماید. در صورتی که همسایگان شما قابل اطمینان هستند آگاه شدن آنان باعثمیشود که هوشیارتر از قبل به اتفاقات اطراف حساسیت نشان دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند در پایان اظهار داشت: بکارگیری این توصیه
ها توسط شهروندان محترم موجب افزایش توانمندی و آگاهی در تحقق پیشگیری
خواهد شد که امید است در این عرصه افزایش مشارکت خودجوش و برقراری امنیت
را شاهد باشیم.