برنامه‌های دستگاه قضایی برای هفته قوه‌قضاییه تشریح شد

به گزارشافکارنیوز،حجت الاسلام المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری گرامیداشت هفته قوه‌قضاییه با اشاره به برنامه‌های دستگاه قضایی برای این هفته اظهارکرد: هفتم تیر ماه سال ۶۰ اتفاقی در نظام اسلامی ما افتاد که نقطه عطفی در انقلاب اسلامی شد و ۷۲ نفر از مسئولان، دلسوزان و سرمایه‌های بزرگ این ملت به دست افراد شقی و عامل مزدور و بیگانه شهید شدند. از طرف دیگر، خون این شهیدان نظام ما را بیمه و دشمنان را نا امید کرد.

معاون اول قوه‌قضاییه ادامه داد: از آن تاریخ تا امروز نظام جمهوری اسلامی با قدرت و قوت بیشتر در مسیری که امام عزیزمان معماری کرده، به پیش می‌رود و کوچکترین انحرافی در مسیر نظام اسلامی ما رخ نداده است و یکی از عوامل موثر، خون همین شهیدان است.

اژه‌ای با بیان اینکه هفته قوه‌قضاییه هر ساله از یکم تا هفتم تیر ماه نامگذاری شده است گفت: هفته قوه‌قضاییه فرصتی برای آشنایی بیشتر مردم با عملکرد دستگاه قضایی است. این هفته برای دستگاه قضایی فرصتی است تا عملکرد یکسال گذشته خود را ارزیابی کند و مسایل، تنگناها و عملکرد خود را با مردم در میان بگذارد. امسال نیز مانند سال‌های گذشته برای هفته قوه‌قضاییه برنامه‌هایی تدارک دیده شده که عمدتا سخن گفتن با مردم و ارایه عملکرد، سیاست‌ها، راهبردها و اشاره کوتاه به برخی مشکلات است.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: در نخستین روز این هفته، آیت الله آملی لاریجانی رییس دستگاه قضا از طریق رسانه ملی با مردم سخن می‌گوید. همچنین در این هفته همایشی با حضور مدیران بخش‌های مختلف قوه‌قضاییه برگزار می‌شود و رییس قوه‌قضاییه در این همایش سخنرانی می‌کند. امسال نیز مانند سال‌های گذشته همایشی با حضور روسای قوای مقننه و مجریه برگزار می‌شود و روسای قوای یاد شده، نقطه نظرات و انتظارات خود را از دستگاه قضایی بیان می‌کنند.

اژه‌ای اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های این هفته، حضور در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و استفاده از رهنمود‌های ایشان و ارایه گزارش عملکرد یکساله از سوی آیت الله آملی لاریجانی است. همچنین در این هفته، رییس دستگاه قضا به صورت سرزده از یکی از بخش‌های قضایی بازدید خواهد کرد. مسئولان دیگر دستگاه قضایی نیز در این هفته برنامه‌هایی دارند که از آن جمله می‌توان به ارایه عمکلرد و گفت‌وگو با مردم از طریق رسانه‌ملی، رسانه‌های مکتوب و مجازی اشاره کرد.

وی افزود: معاون اول قوه‌قضاییه نیز در صدا‌وسیما حضور یافته و از طریق رسانه‌» لی با مردم سخن می‌گوید. همچنین معاون اول و تمامی روسای دادگستری در نماز جمعه پیش‌رو در مصلاهای نماز جمعه حضور یافته و از طریق تریبون نماز جمعه با مردم سخن می‌گویند. حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) و تجدید میثاق با بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و ولایت فقیه از دیگر برنامه‌های این هفته است.

اژهای افزود: همچنین امسال نخستین سالگرد رحلت حضرت آیتالله محمدی گیلانی است که در همین ارتباط، مراسم بزرگداشتی برای آن عالم وارسته و قاضی شجاع که در طول سالیان زیادی در قوهقضاییه به مردم خدمت کردند، برگزار خواهد شد.