ترفندهایی برای کاهش کالری دریافتی بدن

به گزارشافکارنیوز،برای داشتن زندگی سالم نگه داشتن اندازه‌های وعده غذایی در حد تعادل ضروری است.

اکثر مردم به‌دلیل رعایت نکردن اصل چگونه و چقدر غذا خوردن دچار بیماری گوناگون می‌شوند، مثلاً وقتی به یک سوپرمارکت مراجعه می‌کنند بدون توجه به بیماری‌هایی که ممکن است در آینده بگیرند یک سبد غذایی پرچرب و خوشمزه را خریداری می‌کنند.

پرخوری افراد منجر به بی‌نظمی در قند خون و همچنین چاقی می‌شود که چاقی منجر به بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، دیابت نوع دو‌، التهاب و سرطان‌های مشخص می‌شود.

ترفندهایی برای کاهش رژیم غذایی حتی در تعطیلات آخر هفته


آماده شدن برای کاهش خوردن نیاز به تمرین دارد

محققان توصیه کردند افراد نباید اجازه دهند اضافه ماندن غذاها، آنها را به خوردن بیشتر تشویق کند در حالی که محققان فقط خوردن به‌اندازه را در سوخت و ساز بدن مؤثر می‌دانند.

افراد باید در مهمانی‌ها اندازه بشقابشان را نظارت کنند، همچنین در مهمانی‌ها مناسب است تنقلات کم‌کالری میل کنید یا اشتهای خود را نسبت به خوردن حجم سنگین غذا کاهش دهید.

دقت در اندازه بشقاب

شاید شما قبلاً شنیده باشید که بشقاب‌های کوچک القا کننده وعده‌های غذایی کوچکتر است.
محققان دانشگاه کانکتیکاک یک گروه از ۱۶۲ شرکت کننده را مورد آزمایش قرار دادند، آنها به داوطلبان بشقاب‌های یک‌اندازه دادند، نتایج این شد که حتی افرادی که چاق بودند با کوچک شدن بشقاب مقدار کمتری غذا خوردند.

محققان توصیه می‌کنند برای میان‌وعده یا شام یک بشقاب کوچک را تهیه کنید و بعد آن را به چهار بخش تقسیم کنید، یک قسمت سبزیجات، یک قسمت پروتئین، یک قسمت نشاسته و چیزهای پرکالری و بخش دیگر آجیل‌های مفید.

کنار گذاشتن عادت‌های غذایی بد

بشقاب‌ غذای شما می‌تواند از یک غذای مفید یا یک غذای مضر پر شود. این که صرفاً یک غذا را برای سیری بخورید اشتباه محض است.

محققان دانشگاه واندر بیلیت آزمایشی را طرح کردند که در آن دو بشقاب وجود داشت، بشقابی که سرشار از غذاهای غیرمفید مانند چیپس و سیب‌زمینی بود و بشقاب دیگر شامل غذاهای مفید مانند میوه‌جات کوچک بود، طبق این تحقیق، افراد برای سیری بشقاب چیپس را انتخاب کردند.

آنها اظهار داشتند که فقط چند سیب‌زمینی سرخ‌کرده به‌اندازه یک کارتن بزرگ از میوه‌های کوچک به آنها انرژی می‌دهد.

بوی خوش غذا باعثجذب آن می‌شود

دانشمندان در یک تحقیق جدید دریافتند بوی خوش غذا باعثجذب شدن افراد و ترشح‌ هورمون‌ها در بدن می‌شود.

در این تحقیق آمده است بوی غذاهایی که خوشمزه است و عطر و بوی شدید‌تری دارد علاوه بر محرک بودن افراد یکی از عوامل مهم برای پرخوری افراد است، طبق این مطالعات بوی غذاها در صورتی که حتی افراد میلی به غذا خوردن نداشته باشند آنها را به‌سمت بشقاب غذا خواهد کشاند بنابراین برای اینکه بشقابی کم‌غذا داشته باشند باید این عامل مهم را در نظر بگیرند.

سوزان آلبرز روان‌شناس نیویورک تایمز که نویسنده پرفروش‌ترین کتاب‌های درست غذا خوردن است، می‌گوید: بهترین روش غذا خوردن این است که ابتدا فکر غذا را در ذهن خود بیاورید و سپس غذا را در بشقابی کوچک بکشید و سپس فقط آن را بو و نگاه کنید تا هورمون‌ها و غدد شروع به ترشح کنند بعد غذا را مزه مزه کنید و در مرحله بعد به‌آرامی بجوید و لقمه را قورت داده و بعد به اطرافیان خود لبخند بزنید.

آلبرز افزود: این نوع غذا خوردن واقعاً رضایت بخش است و این مراحل با استفاده از تجارب به دست آمده است.

معده را با آب پر کنید

نوشیدن ۱۰ لیوان آب در روز باعثمی‌شود که شما از بیماری‌های مختلف در امان باشید، همچنین نوشیدن آب در صبح قبل از صبحانه توسط دانشمندان توصیه می‌گردد.

طبق تحقیقات جدید نوشیدن آب قبل از غذا خوردن باعث میشود افراد غذای کمتری بخورند و این راه حل کمک زیادی میکند تا بهاندازه و متناسب بخورید.