اعطای پروانه کسب به خرده‌فروشان سیگار

به گزارشافکارنیوز، ‌عباس نخعی با اشاره به قاچاق سیگار در قالب برندهای مختلف خارجی در کشورمان اظهار داشت: کمپانی‌های بزرگ تولید سیگار در دنیا، سیگارهای تولیدی‌شان را به نمایندگی‌های رسمی خود در کشورهای دارای نمایندگی می‌فروشند و محصولات خود را با Lableهای متناسب با کشورهای هدف خود در سطح بازار عرضه می‌کنند.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: این در شرایطی است که در حال حاضر برخی از سیگارهای درحال عرضه در سطح بازار کشورمان، به دور از چشم و بدون اطلاع کمپانی‌های تولید کننده آن در کشورمان عرضه می‌شوند.

وی با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص برخورد با قاچاق سیگار به کشور، گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نظر دارد در سال ۹۴ و با همکاری دستگاه‌های مختلف، اقدام به جمع‌آوری سیگارهایی کند که برندهای آنان در کشور به طور رسمی وجود ندارند.

نخعی با بیان اینکه تنوع برندهای سیگار در کشور یکی از آفات موجود در این بخش است، از ساماندهی خرده فروشان سیگار در سال جاری خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا بحثخرده فروشی سیگار در کشور ساماندهی شده و خرده‌فروشان سیگار، پروانه کسب دریافت کنند.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: طبق این برنامه ریزی، در نیمه دوم امسال با تمامی خردهفروشانی که اقدام به اخذ پروانه کسب نکرده باشند برخورد شده و خردهفروشان غیرمجاز جمعآوری میشوند.